احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

فیلتان یاد هندوستان نکند!

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۵ ب.ظ

1) توی راه همکارم آهنگ افغانستانی گذاشت. صداهای زیبا و زبانی که می‌فهمیدیمش و موسیقی گوش‌نواز! گفتم تصور کن توی یه دنیای بهتر بودیم ؛ افغانستان جنگ نبود ، ما این نبودیم ، لب مرز مین نبود ، طالبان یه فیلم غیر واقعی بود ، افغانستان یه کشور آباد بود با فرهنگ و زبان نزدیک به ما و ما به جای خوندن خبر سوختن چند انسان هم‌زبان توی صندوق عقب ماشین و غرق شدن چند تای دیگرشون توی رودخونه‌ی مرزی الان توی یه سالن کنسرت مجلل توی کابل نشسته بودیم و داشتیم با این نوا عشق‌بازی می‌کردیم. شایدم توی پس‌کوچه‌های افغانستان با نوای ساز یه نوازنده‌ی خیابونی دست در دست یکی دیگه می‌رقصیدیم. بعدش آهنگ «imagine» جان لنون رو پخش کرد:

تصور کن هیچ کشوری وجود نداره.

چیزی نیست که به خاطرش کشت یا مرد.

تصور کن تمام مردم در صلح زندگی می‌کنن...

2) ما توی جهانی زندگی می‌کنیم که مفاهیم روز به روز دارن تغییر می‌کنن. واژه‌ها و تعبیرها معنای پیشین رو از دست میدن و شنیدنشون معنای تازه‌ای رو به ذهن میاره. خود شما ممکنه همین الان ده‌ها مورد به ذهنتون بیاد که دچار چنین روندی شده. از مفاهیم خیلی ساده‌ای که از سیاست یا تجارت تاثیر گرفتن تا مفاهیم عمیق‌تر. مثلن وقتی می‌گیم ملی معناش چیه؟ شما وقتی «ملی» می‌شنوید چی توی ذهن‌تون میاد؟ وقتی میگیم امنیت چه حسی بهتون دست میده؟ و ... خبر کوتاه بود ؛{نمی‌دونم برای نهاد از چه واژه‌ای استفاده کنم} به یه فیل باردار توی هند ، آناناس پر از مواد منفجره میدن، می‌خوره ، توی معده‌ش منفجر میشه از درد میره توی رودخونه و همون‌جا می‌میره............................................................ برای این فاجعه تا ابد سکوت کنیم کمه. در این لحظه شدیدن معتقدم باید دنیا رو کوبید و «عالمی دگر بباید ساخت و از نو عالمی». فکر می‌کنم تا ابد فیل کسی یاد هندوستان نکنه. از این به بعد وقتی این ضرب‌المثل رو می‌شنوید یاد چی می‌افتید؟ همونایی که توی مینیاپولیس انسان می‌کشن توی هند فیل می‌کشن ، توی ایران سگ ، توی اسکاندیناوی دلفین ، توی اسپانیا گاو ... .

3) اگه به این لینک برید می‌تونید گپ کوتاهی که من و بانوچه با هم زدیم رو بخونید. خوشحال میشم بخونید و نظرتون رو برای بانوچه بنویسید. و از همین تریبون هم ازش تشکر می‌کنم به خاطر فرصتی که به من داد برای حرف زدن با شما و دوستان خودش.

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۰
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۸)

یه رویای دست نیافتنیه...

حتی تصورش هم برام دست نیافتنیه!

 

چه مرضی داشتن آخه؟ :/ 

این همه ابتکار به خرج بدی مواد منفجره توی آناناس جاساز کنی که یه فیل باردار رو بکشی؟ واقعا جز جنون چی میتونه باشه اسمش؟

پاسخ:
کاش رویا نبود...

سلام؛)

 

چه عجب بانوچه با یکی از دوستای ماهم مصاحبه کرد؛))

پاسخ:
:))
ما ارادت داریم خدمت شما خانم دکتر :)
سلام 
۲۰ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۴۳ فاطمه حسینی

کاش اسم اهنگم برامون میزاشتین

پاسخ:
Imagine جان لنون

جهانی رو تصور کن پر از لبخند و آزادی...

 

انسان واقعا داره به چه سمتی میره:(

پاسخ:
قهقرا

"واژه‌ها و تعبیرها معنای پیشین رو از دست میدن و شنیدنشون معنای تازه‌ای رو به یاد میاره"

به به!

پاسخ:
:)

از جوانی این رویای من بود و می گفتم: یک زمین، یک زبان، یک ملت

و ایکاش میشد... یک رویای محال

 

بیچاره حیوانات که از دست ما انسان های با شعور در امان نیستند و هر روز بلای تازه ای سرشون میاریم بلکه بی شعوریشون از بین بره! 

 

سر زدم و نظرم را نوشتم عزیزم

پاسخ:
و روز به روز محال‌تر به نظر می‌رسه...

انسان...انسان... وای از انسان.

ممنونم

با خوندن این پست احساس غریبی بهم دست داد...

واقعا چرا...

۰۷ تیر ۹۹ ، ۰۹:۴۷ اینجانب هشتگ

سلام.

 

یه قدری بی رحم شدیم که بعضی اوقات حس میکنم دیگر موجودی به اسم «انسان» برایم تعریف نشده

حداقل درباره حیوانات تکلیف مشخصی داریم. یا وحشی اند یا اهلی، یا رنگ عوض میکنند یا پوست می اندازن!

تنها کاش «خودآگاه» نبودم..

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">