احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

عجب کتاب نخونی شدم من!

دوشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰۴:۱۱ ب.ظ

خب این جمله‌ی بالا تیتر چندان خوبی نیست اما تیتره دیگه!

نود و هفت که شروع شد با خودم گفتم امسال کلی کتاب‌های نخونده‌مو می‌خونم و تا نخوندم دیگه کتاب نمی‌خرم اما سرانه‌ی مطالعه‌م توی سالی که میشه «گذشته» خطابش کنیم ناامید کننده است و احتمالن به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسه! باز خوبه یکی دو ساله نمایشگاه کتاب تهران نمی‌تونم برم و گرنه معلوم نیست چه خبر میشد آمار کتابای نخونده‌ام؛ چون در مقابل خرید کتاب بی اراده‌ام! همین جا توی پرانتز بگم که «یه نمایشگاه کتاب در پیش داریم توی شهرمون و من مقدار نه چندان زیادی بن کتاب دارم» تا توی این گرونی یه کم دلتون بسوزه!

خب این از این!

می‌خوام ازتون بپرسم که:

یک) نمی‌دونم توی نمایشگاه پیش رو چی بخرم!؟ پیشنهادی دارید؟ با اسم ناشر باشه در صورت امکان و یه توضیح درباره‌ی کتاب!

دو) چطور می‌تونم کتابامو بخونم با این شرایط که از هفت صب تا پاسی از شب سر کارم و عین جنازه برمی‌گردم ؟! با این توضیح که کتاب صوتی دوس ندارم و کتاب کاغذی رو ترجیح میدم! توی ساعات کاری هم نمی‌تونم کتاب بخونم!

سه) آقا من خیلی دوس دارم هر روز یا هر هفته بیام و بنویسم اما هم دل و دماغم به نوشتن نمیره هم حس می‌کنم چیزی برای نوشتن ندارم! خیلی هم سخت می‌تونم روزمره‌هامو بنویسم. البته اتفاق خاصی هم نمیفته حالا. برای رفع این معضل هم راه‌حل پیشنهاد بدین ثواب داره!

مرسی لبخند

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۲
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۲۰)

۲۲ بهمن ۹۷ ، ۱۷:۲۰ ♕αяαмεsн♕ ...
اولی رو سلیقه شمارو نمیدونم ک چ کتابی دوس دارین تا معرفی کنم
دومی   روزای تعطیل یا اینکه روزی فقط ربع ساعت اینجوری کم کم تایمش میره بالا و خستگی طول روز هم زیاد اذیتتون نمیکنه
سومی هم بنظرم هر چیز جالب و البته کوتاه ک ب ذهنتون امد همون لحظه بیایین بنویسید .....بچه های بیان دوستای خوبی هستن  با نظر دادن میتونن توی حالتون تاثیر بزارن 
:)
پاسخ:
سومی راه‌حل خووبی بود
و دومی اجرا شدنی
و مرسی که نوشتی برام :)
۲۲ بهمن ۹۷ ، ۱۸:۱۶ بآنو میسِن :) [پآییزک سابق]
چه وضع مشابهی. 
منم و یه عالمه کتابِ نخونده! و خوره ی خریدِ کتاب! :)

مثلا صبح میتونین نیم ساعت زودتر بلند شین و اون نیم ساعت رو کتاب بخونین. نیم ساعت در روز خیلی خوب و ایده آله با توجه به شرایط کار و مشغله ها و......
پاسخ:
صبح شیش پا میشم که به موقع برسم سر کار! بیشتر جا نداره :)) ولی مرسی از پیشنهادت :)
۲۲ بهمن ۹۷ ، ۱۹:۲۶ ♕αяαмεsн♕ ...
وطیفست.....:)
گوشی رو بزار کنار وقتت زیاد میشه:))
پاسخ:
فکر کنم کامل نخوندی مطلبو!!
من واسه سوال دوم یه راهکار به نظرم میرسه که در حال حاضر خودم دارم اجراش میکنم
ببین من مثل تو تا پاسی از شب سر کار نیستم و وقتی میرسم خونه خردک انرژی ای دارم.به همین خاطر توی تخت قبل از اینکه بخوابم بسته به میزان انررژیم تا ده صفحه میتونم کتاب بخونم بعد چشمام خسته میشه و میخوابم.شاید بتونی اینو اجرا کنی
اما خب پیشنهاد اصلیم به تو اینه که روی روزای تعطیلت سرمایه گذاری کنی و براش برنامه داشته باشی.من نمیدونم برنامه هات چطوریه اما مطمئنا میتونی یکی دو ساعت وقت برای مطالعه بذاری:)
بعد هم اینکه فقط شروع کن.وقتی شروع میکنی و جذب کتاب میشی ناخودآگاه وقت براش باز میشه چون برات جذابه و دیگه واسه خوندنش انگیزه داری
پاسخ:
مرسی مریم از پیشنهادت
آره باید روی روزای تعطیلم سرمایه‌گذاری کنم!
سلام
خوندمت همون وقتی
ولی سخت بود سوالات خب 😅
سوال اول، منم کتاب نخون شدم مدتهاست... حرفی ندارم...
سوال دوم، عطف به پاسخ بالا، روم سیا.
سوال سه،
سانسور نکن! 
سانسور کنی بلاک میشه مخت.
پاسخ:
متاسفانه نمیشه سانسور نکرد! و این یکی از مشکلای مهمه برای نوشتن!
سوال اول رو واقعا نمیدونم چطور جواب بدم چون سلیقه ات رو نمیدونم ! یه نگاه به قفسه کتابهای وبلاگم بنداز. از رمان هایی که میخونم معمولا  اونجا مینویسم، شاید جواب سوالت رو یافتی.

سوال دوم سوال خودم هم هست :) اگه راه حلی پیدا کردی ممنون میشم اگه توی وبلاگت ازش بنویسی ... ولی معمولا کتابهای سبک رو میشه توی همون خستگی هم خوند ... 

خاطره نویسی به نظرم خوبه، میتونی با سر زدن به عکس های دوران دانشگاهت یا بچگی هات یه خاطره از کنج و کنار حافظه ات بکشی بیرون و منتشر کنی  ... یا مثلا یه ایده رو اول هر هفته انتخاب کن و تو طول هفته تو ساعت های بیکاری کاملشون کن توی پیش نویس ... روزمره نویسی رو هم انجام بده شاید خوشت اومد  :)
پاسخ:
شاید برای شما کتاب صوتی یا PDF جواب بده.
و مرسی از پیشنهادت :)
چه عجب نوشتی!
هی سر می زدم هی فقط می دیدم بازم گیر کردی توی: این بود زندگی؟

می دونم وقت نداری محض همینم دعوات نمیکنم (!!!)

تازه شدی مث من. ماههاست دست به کتاب نزدم. حس بدی دارم ولی فکر میکنم دوره اش باید بگذره، مث هر چیز دیگه تو زندگی

پیشنهاد خاصی ندارم عزیزم
پاسخ:
اصلن دل و دماغم به نوشتن نمیره :(( ولی   زور میزنم اینجا متروکه نشه. مرسی که سر می‌زنید نسرین بانو :)

نه کتاب خوندن بدون لمس کاغذ و لذت ورق زدن صفحات کتاب برام معنی نداره! مثل چایی خوردن توی لیوان یه بار مصرف میمونه:) کتاب صوتی رو شاید بتونم یه جوری باهاش کنار بیام ولی با پی دی اف هرگز .
سلام. پیشنهاد ویژه دارم😅😂
سه گانه ی تام راب اسمیت: کودک‌ ۴۴، مامور ۶، گزارش محرمانه
انتشارات مروارید
پاسخ:
مرسییییی از پیشنهاد ویژه‌ت 
۲۶ بهمن ۹۷ ، ۱۳:۵۲ حورا رضایی
نمی‌دونم مسیر رفت‌وآمدت چطوره؟ خودت پشت فرمونی؟ یا با تاکسی می‌ری و نمی‌تونی توی تاکسی کتاب بخونی؟ یا چی؟ ولی من قبلاً در چنین شرایطی بودم و روی زمان رفت‌وآمدم سرمایه‌گذاری می‌کردم.
متاسفانه امسال خیلی رمان خوب نخوندم؛ اما:
هرگز رهایم مکن (ویرایشش رو یه ناشر بهمون سفارش داده بود؛ به‌خاطر همین نمی‌دونم چه نشری رو براش معرفی کنم. هم غبرائی ترجمه کرده، هم سهیل سمی؛ ولی من هیچ‌کدوم رو نخوندم، خودت لطفا زحمت انتخاب ناشر رو بکش).
درک یک پایان، نشر فرهنگ نو.
پیرمرد و دریا، نشر خوارزمی.
نمی‌دونم چقدر با طنز غربی ارتباط برقرار می‌کنی؛ بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم، نشر چشمه.
از سال‌های قبل: مرشد و مارگاریتا، نشر فرهنگ نو؛ البته پیشنهاد می‌کنم قبلش فاوست رو بخونی از نشر نیلوفر.
تیمبوکتو، نشر افق.
و...
فقط رمان معرفی کردم؛ چون نمی‌دونم تخصصی‌هایی که خوندم برات کاربردی داره یا نه؛ البته این رو هم نمی‌دونم این‌هایی رو که گفتم می‌پسندی یا قبلاً خوندی یا نه.
پاسخ:
به‌به یه کامنت پر و پیمون!
توی مسیر امکان خوندن نیست برام!
ولی از دیگر پیشنهادات مرســـــــــــــــــی :)
سلام برادر.
اگر کتاب "سوکورو تازاکی بی رنگ و سالهای زیارتش" رو نخوندی به نظرم بخر. نویسنده "هاروکی موراکامی". ترجمه امیر مهدی حقیقت. انتشارات "جهان نو".

پاسخ:
سلام پاندا
مرسی از پیشنهادت. نخوندمش و اگه داشت میخرمش حتمن :)
حقیقتا من اصلا نمیخواستم واسه این پست کامنتی بدم اما پست جدید تون ترغیبم کرد انجامش بدم؛
من خودم این مشکلات رو دارم کلی کتاب نخونده روی هم انبار شده و نمیدونم باید چه حرکتی زد،اتفاقا شهر منم نمایشگاه کوچولو موچولویی راه افتاده که با 50 درصد تخفیف کتابارو به فروش گذاشته حساب کنین من چطور جلوی خودمو بگیرم و برم و خرید نکنم؟ D:
برای معضل اخری هم پیشنهاد مناسبی ندارم،کلا میتونم بگم کامنتم جنبه ی همدردی داشت.
پاسخ:
چراااا؟! آخه چرااا؟ مگه خار داشت این پست؟ :دی :))

از همدردیت ممنونم! منم برای همدردی با تو پیشنهاد می‌کنم کتاباتو برای من پست کنی تا جا برای کتابای جدید باز بشه و تازه عذاب وجدانم نداشته باشی از خریدشون!!
اومدم رو پست جدید پیغام بزارم
دیدم نفرین کردی که ای قدیمی ها اُف بر شما باد اگر پست قبل از این را نخوانده اید و‌نظر می دهید
اولا بعد از مدتها سلام
دوما کتاب به شما معرفی کردن کار آسونی نیست، همون گاینون رو مرور کن، این بهترین پیشنهادمه
خودمم ۶ ماه پیش نیم نگاهی بهش انداختم
ولی کاش وقت کافی برای مطالعه باشه
کیه که بدش بیاد
پاسخ:
سلام دوست قدیمی :)
حالا یه جوری گفتی بقیه فکر میکنن چه خبره! :))
آره گایتون خوبه! اتفاقن کلی کتاب تخصصی نخونده هم لای کتابا هستن:))
ای کاش...
۲۸ بهمن ۹۷ ، ۲۰:۲۴ اسپریچو ツ
من تو شلوغ ترین روز‌هام یه صفحه کتاب میخونم، یه پاراگراف هم شده(((:
پاسخ:
بابا دمت گرم! تو خیلی خوبی!
منم باید استارت این کارو بزنم
مشکلی که من دارم اینه که نمی‌تونم به هر وضعیتی کتاب بخونم. باید حس و حالش هم باشه و نه فقط وقتش
۲۸ بهمن ۹۷ ، ۲۰:۲۷ اسپریچو ツ
من نازگی‌ها خاطرات یک پزشک جوان از بولگاکف و سووشون رو خوندم، خیلی دوستشون داشتم. 
پاسخ:
مرسی دکتر
سووشون رو خیلی دوس دارم بخونم
۳۰ بهمن ۹۷ ، ۱۶:۱۷ مدل لوستر سقفی جدید
بخوایید فرصت میشه
پاسخ:
:|
۰۳ اسفند ۹۷ ، ۱۵:۱۹ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
دو و سه سوالای منم هست، چی جواب بدم واقعا!!
پاسخ:
:))
۰۹ اسفند ۹۷ ، ۱۶:۳۸ خورشید جاودان
فقط زور جواب میده کتاب بخونی اونم امتحان کردم یه بار خودم حس بدی داشتم منم به درد تو مبتلام البته با کمی تفاوت اینکه من کتابی رو شروع میکنم بدلیل شرایطم نصفه رها میکنم 
راستی اخرین بار عکس قفسه شکسته کتابخونت رو برام فرستادی درستش کردی؟ 
هانی گاهی باید به زور هم شده بخونی البته با اون ساعت کاری گند و اوضاع محل کارت پا رو دلت بگذار صوتی گوش کن 

پاسخ:
زور باید از بیرون باشه :))

نه
کلن بی خیال اون قفسه شدم! احتمالن همه کتابا رو می‌برم خونه و دونه دونه میارم می‌خونم
1-کتاب راز فال و ورق اثر یوستین گوردر ...یک رمان فلسفی ...البته اول هدف من از خوندن کتابها   متون زیبا و ادبی و موثر ش هست و خیلی دنبال و  پی گیر موضوع نیستم هدف دومم اینه...جمله کتاب ...
اندیشه ها شسته نمی شوند....یا مثلا ...هیچ چیز مهم تر از بودن در کنار کسی که دوستش داریم نیست...این دو تا جمله رو بیاد دارم فعلن ...

2-برکات زندگی متاهلی هست ...اولشه ...درست میشه ...:)

3-تو سر رسید روزانه ها رو نه شاید اتفاق جالبی بود رو بنویسید حوصله کردید و فرصت پیدا شد به اشترک بگذارید ... صبوریم ...:)
پاسخ:
ُسلام یاقوت عزیز
مرسی از پیشنهادت :)

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">