احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

شما چطور؟

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۱۹ ب.ظ

توی یه چمع دوستانه یکی از بچه‌ها پرسید شما احساس خوشبختی می‌کنید؟!

همین یک سوال کافیه تا سرت بشه یه کلاف سردرگم که نمی‌دونی از کجاش شروع کنی! اصلن تعریف خوشبختی چیه؟ ملاکش چیه؟ آره برای هر کی فرق می‌کنه اما باید یه تعریف تقریبن واحد باشه. مثلن <بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی، تندرستی تنها فقدان بیماری یا نواقص دیگر در بدن نیست بلکه « تندرستی نداشتن هیچ‌گونه مشکل روانی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت جسمانی برای هر فرد جامعه است.» >

برای خوشبختی هم تعریفی وجود داره مسلمن اما ترجیح میدم تعریف شما رو بدونم. اما اگه همین سلامت رو یکی از ملاکای خوشبختی بدونیم پس خوشبختی هم جنبه‌های مختلف اجتماعی و شخصی و ... فلان داره و همه چیز بهش گره خورده. پس مثلن کسی که آزادی اجتماعی نداره ، کسی که وضع مالی خوبی نداره ، کسی که حتا زندگی شخصیش داره به شیوه‌های گوناگون تهدید میشه نمی‌تونه احساس خوشبختی کنه.

 اون وسط یکی از بچه‌ها جواب قابل تاملی داد. گفت احساس بدبختی ندارم ولی خیلی هم شاد نیستم. و این شادی ... طفلی به نام شادی... همین هم می‌تونه فردی یا اجتماعی ، کوچک و دست یافتنی و یا بزرگ و آرمانی باشه. مثلن من اگه مجبور نبودم صبح زود بیدار شم خوشحال‌تر بودم! یا اگه وضعیت کاریم این نبود خوشحال‌تر و در نتیجه خوشبخت‌تر بودم! یا اگه اینجا به دنیا نیومده بودم... و ... و... 

راستی شما... احساس خوشبختی می‌کنید؟


پ/ن) روزای کاری خوبی ندارم. و این اصلن حس خوبی برای رفتن به استقبال سال نو نیست...

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۸
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۱۵)

۰۸ اسفند ۹۶ ، ۱۵:۳۶ جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
سلام
ببخشید یکم زیاد نوشتم:
چند روزی هست فکرم مشغوله همینه که وقتی مهران مدیری در تلویزیونی که ملت دارند نگاه می کنند 
از بازیگر و خواننده و فوتبالیست میپرسه احساس خوشبختی میکنید
یکی شون نیست که بگه نه
احساس خوشبختی نمی کنم
و بتونه راستش رو بگه 
در حالی که خیلی هاشون لاف میزنند و با مشکلات روانی و افسردگی دست و پنجه نرم میکنند 
و چقدر در زندگی شخصی شان مشکلات هست و چه طلاق هایی میگیرند و چه فشارهایی رویشان است
امّا
خودمان که نمیتوانیم خودمان را گول بزنیم و در درون خودمان خوب میدانیم با خودمان چند چندیم 
به شخصه خوشبختی من وقتی میسر میشه که زندگیم طوری باشه که هم خودم از خودم راضی بشام و هم خدام از من راضی باشه 
رضایت من هم در گرو اینه که اشتباهی نکنم
کسی رو آزار ندم
صبح تا شب سراغ کسب علم و مطالعه باشم
اهدافی که دارم کارهایی خارج از اون ها انجام ندم
و روزی که درست عمل کرده باشم خوشبختم و روزی که بد عمل کرده باشم بدبخت
***
خوشبختی شاید اکثریت یعنی این که از زندگی لذت ببرند و دردی و مشکلی نداشته باشند
و همه چی شون روی روال باشه و کمی و کسری و حسرتی نداشته باشند
پاسخ:
ممنونم از ایتکه نوشتی :)
۰۸ اسفند ۹۶ ، ۱۷:۱۶ هولدن کالفیلد
خوشبختی همین کامنتی است که از من داری :| :))
خوشبختی مفهومی مختص زندگانیه نه زنده‌مانی! بنابراین ولمون کن تو رو مولا، غیر از اینه نسل ما در شادترین لحظات هم هیچ چی رو برای امید نداشته؟ 
پاسخ:
در مقابل این فاجعه سکوت می‌کنم :(
۰۸ اسفند ۹۶ ، ۱۷:۲۳ هولدن کالفیلد
همین الان الان الان تصادفا یه قطعه از چاوشی پخش شد تو گوشیم که میخونه
همیشه میلنگه یه جای زندگیم ... الهی من بمیرم برای زندگیم
خوشبختی برای من، تو، ما، هممون اصلاً! اینه که وقتی این بیت رو میشنویم فکر نکنیم "وای داره منو میگه لامصب"!
تو غیر این فکر میکنی؟
پاسخ:
نه درست میگی...
خوشبختی یعنی رضایت ...
رضایت از داشته ها ...هر چند اندک ...من راضیم پس خوشبختم ...
نظر من اینه :)




بوی تازگی میدهد هـوا
باز هم بهــار نزدیک است..
خوش به حالشان
درختهـا را میگویم-
هر چقدر هم دلشان بشکند
بهار که برسد
باز با رختی نو به تن
پایکوبی میکنند..
و من همچنان پشت ِ پنجره
چشم انتظار ِ
بهار ِ روزگار ِ خود نشسته ام...

پاسخ:
:)
ببین راستش من احساس خوشبختی عمیق ندارم چون احساس میکنم جایی که دلم میخواد باشم اونقدری دور و درازه که تصور میکنم تو چه برهه ی زمانی بهش میرسم(تازه اگه برسم)دیگه هیچ ذوقی براش ندارم...اما بااین حال میدونم که هیچ هیچ هیچ زمانی دیگه خوشبخت تر از الانم نخواهم بود که پدر و مادرم سالم و سرحال کنارم باشن و بی دریغ بهم محبت کنن.دیگه هیچوقت نمیتونم انقدر با خیال راحت مریض ویزیت کنم و نگران هزارجور عارضه نباشم و مدام قلبم نتپه که نکنه اشتباه کنم?و هزار جور نگرانی که همه ی پزشکها دارن.
دیگه هیچوقت تو زندگیم انقدر بی دغدغه نخواهم بود.
بخاطر همین واقعا جدیدا تصمیم گرفتم داشته هام رو پررنگ تر ببینم و سعی کنم مدام حواسم باشه که این روزهایی که انقدر دوست دارم بگذرن،بهترین روزهای زندگیم هستن.
اگه یکی ازم بپرسه دوست داری به چه زمانی سفر کنی?میگم دوست دارم دقیقا دقیقا تو همین جایی که هستم بمونم و جلوتر نرم.نه به این خاطر که خیلی خوشبخت و خوشحالم(که نیستم)فقط به این خاطر که میدونم هرچه جلوتر برم،به ازای چیزهایی که بدست میارم،چیزهایی رو از دست میدم که ارزش خیلی بیشتری دارن.
پاسخ:
منم در مورد ایده‌ال‌ها و یا حتا چیزای معمولی که می خوام همین طور فکر میکنم تقریبن. که وقتی بهشون برسم...
مرسی که نوشتی خانم دکتر :)
گاهی فکر میکنم همون لحظاتی که احساس خوشبختی دارم هم یه خوش خیالی محضه. اما میشه اینجوری هم نگاه کرد که اگر یه تصویر زیبا از خوشبختی یه گوشه ی ذهنمون نداشتیم بازم به تلاش برای رسیدن به اهدافمون ادامه میدادیم؟ من که فکر میکنم خوشبختی خاص قصه هاست در واقعیت همین که از بار مشکلاتمون کم کنیم کلی هنره. 
پاسخ:
مشکلاتم که هر دم از این باغ...
۰۹ اسفند ۹۶ ، ۰۸:۵۹ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
اونی که امید داره خوشبخته!
پاسخ:
امید به تنهایی اگه به جایی نرسه شاید فرساینده باشه...
۰۹ اسفند ۹۶ ، ۰۹:۱۶ نعیمه بانو

شاید تا چند روز پیش اگه کسی این سوال رو می پرسید ضربه فنیش می کردم :/ چون اصلا نمی دونستم خوشبختی چیه که حسش کنم یا نظری بدم هر روز یه مشکل تازه پیش میاد تا میای با مشکل قبلی فک کنی حلش کنی دومی میاد که دیگه اصلا هیچی..

ولی پرشب یه دختر کوچولو رو توی تلویزیون نشون دادن که بر اثر یه بیماری روی تخت خوابیده بود نه می تونست بازی کنه نه راه بره نه کار خواسته دیگه ای انجام بده یه آینه هم اونجا گذاشته بودن خودشو ببینه ..

این دختر کوچولو دوست داشت چند نفر رو ببینه از این عمو های برنامه کودک اونا هم اومد براش برنامه اجرا کردن یکشون که با خنده گریه می کرد خیلی هضمش برام سخته بود من خیلی از خوشبختی های که به نظر اون بچه می اومد رو حس کردم..

شاید خوشبختی از نظر من  کار خوب و تحصیلات خوب و پول و رسیدن به آروزی چند ساله باشد ولی الان دیگه اروم تر شدم اونو دیدم

خوشبختی یعنی مادرت توی خونه باششششه دور برت خوشبختی داشتن پدر مهربونه خوشبختی داشتن دوست خوبه که توی مشکلات کنارت باشه و خوشبختی یعنی یه عالمه آرزو داشته باشی که قرار بهش برسی ان شاالله که همه به آرزوهاشو برسن

بنده نیز روزهای کاری خوبی ندارم سال جدید بیکار هستم :/

پاسخ:
ان شاالله که همه به آرزوهاشو برسن...
۰۹ اسفند ۹۶ ، ۱۲:۱۵ سید مقدام حیدری
سلام 
هیچ چیزی مثل رابطه های موفق و دلچسب، به انسان حس خوشبختی و رضایت از زندگی نمی دهد. 
خوردن و آشامیدن و پوشیدن و هر لذت دیگری به اندازه لذت رابطه های قشنگ، قشنگ نیست. 
در این میان هر کسی که بتواند با یک طرفِ بزرگتر و زیباتر و مهربانتر و دوستداشتنی تر و بهتر و برتر رابطه برقرار کند، احساس خوشبختی او عمیقتر خواهد بود و رنجهای این مسیر را هم با روی باز و سینه ای گشاده خواهد پذیرفت. 
این نیاز در دل همه هست و تا رابطه دلچسبی با بزرگترین و زیباترین موجود برقرار نکنند، احساس خوشبختی نخواهند کرد، مگر این که ادای آن را دربیاورند.  
پاسخ:
به نظر منم یه رابطه‌ی موفق تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت زندگی داره.
بعضی وقتا اره
بعضی وقتا هم احساس فلاکت:))
پاسخ:
ایشالا همیشه خوشی باشه براتون :)
۰۹ اسفند ۹۶ ، ۱۷:۲۴ ابرارغوانی
سلام برشما آقای هانی:)
آری آری 
زندگی زیباست
زندگی آتشگهی دیرینه پابرجاست
گربیفروزی رقص شعله اش درهرکران پیداست
ورنه ،خاموش است وخاموشی گناه ماست
زندگی را شعله باید برفروزنده
شعله ها را هیمه سوزنده
جنگلی هستی تو، ای انسان
جنگل،ای روییده آزرده
آفتاب و باد و باران برسرت افشان ،....
.
.
.
+سربلند وسبز باشی ،آقای هانی،
وبه اذن الله روزای کاری خوبی داشته باشید،..


پاسخ:
ممنونم 
همچنین شما :)
نپرسیدن به موزه دورهمی چی هدیه میدین؟ :دی
پاسخ:
:)))
۰۹ اسفند ۹۶ ، ۲۱:۰۷ فـاطمـه نـظری
من خودم به شخصه هیچ وقت نشده که حس کنم خیلی بدبختم یا کاملا از این زندگی ناامید باشم. یه چیزی همیشه، شبیه به امید به آینده، باعث میشه احساس خوشبختی کنم.
پاسخ:
خب خدا رو شکر
با نظر گلسا (خانم دکتر) موافقم
و یه پستم بنویس ، چیزی هست بخوای بگی و من نپرسیده باشم :) 
پاسخ:
:))
همینجا بگید دیگه خودتون :دی
۱۰ اسفند ۹۶ ، ۲۳:۱۴ بالون سرگردان
راستش من احساس خوشبختی عمیق ندارم ، شاید دلیلش این باشه که هنوز درست و حسابی خودم و راهی که میخوام برم و گروهی که بهش تعلق دارم رو پیدا نکردم و خب وقتی یه نفر جایی گم شده باشه احساس خوشبختی نمیکنه... ولی بنظر من خوشبختی واقعا چیزی بیشتر از داشتن یه خانواده صمیمی و گرم و دوستای خوبی که کنار اونا احساس شادی و خوشبختی بکنید و کاری که هرروز با اشتیاق بخاطرش از خواب بیدار شید نیست ... داشتن آدمهایی که دوسشون دارید و اونا هم شما رو دوست دارن به شما امید میده و امید هم زندگی :)

 راستی من برنامه دورهمی رو فقط بخاطر همین یه سوال مهران مدیری از مهمون هاش میبینم :))
پاسخ:
سلام
مرسی که نوشتی :)

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">