احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

چقدر بچه‌ایم برای این دنیا...

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰ ب.ظ
آیلار! هزار بار می‌گویم من می‌ترسم وقتی روبه‌روت در کافه فردوس نشسته‌ام و بیرون، در خیابان، یقه سفید‌ها اعلان پخش می‌کنند و بیرون، پاییز لابلای شاخه‌های عصبی درخت‌ها کمین کرده، و بیرون تیفوس و سوزاک... متفقین می‌سوزانند  جنازه و لباس را. هزار بار می‌گویم که من غرق شوم در بارش خاکستر که از هزار سال آتشِ سفره‌ی عاشق و خرمن و کومه و قصر به آسمان رفته و عصرها، با نم‌نم باران می‌بارد روی این سال‌ها. و می‌گویم آیلار! مرا ببخش که سردار نیستم، مرا ببخش که «خیام» نیستم، «حلاج» نیستم که برایم حق شوی، لایقت باشم، حقت شوم...

شهریار مندنی‌پور

می‌خندی و
تمام گل‌‌های منتظر
-پیش از بهار-
می‌شکفند

یادداشت‌های شما (۱۱)

اوهوم.... اون عکس خودتونو رو پروفایلتون؟!اصن ادم میترسه:/
پاسخ:
آره. عکس خودمه!

پس بگو چرا کامنتام کمه. آیکون فکر کردن |:
:)
پاسخ:
[گل] و [لبخند]

اتفاقا دنیا جای کوچکیه برای خیلی از چیزها ...


میدونید ؟ دلم میخواد لطفا یک کم از این تیکه ی کتابی که انتخاب کردین توضیح بدید . واقعا دوست دارم توضیح بدید چرا این تیکه و از چه زاویه ای نگاهش کردید و توی دلتون و فکرتون چی بوده .
پاسخ:
نمی‌دونم منظورتون از توضیح چیه راستش. 
اما در مورد حس و حال خودم خب میشه گفت یک ترجمانه این متن. یک وقتی یک حسی داری یک حرفی که شاید گفتنش با واژه‌های عادی روزمره نشه. مثلن وقتی تشنه‌ای میگی تشنمه اما خب بعضی حس‌ها رو نمیشه به این شکل بازگو کرد. اونوقت حس و حال خودت رو ممکنه توی جملات کتابی که می‌خونی پیدا کنی. یا چیزی می‌نویسی که میشه شعر یا قصه یا متن ادبی و... . اون نوشته میشه ترجمان اون حس درونی که به واژگان عادی تن نداده... این میشه که حتا اگه حسی بوده که باعث شده من این متن رو انتخاب کنم خودش به واژه درنیومده که خب توضیحشم نمیشه داد. چون واژه‌ای براش نیست. ترجمانش شده همین متن.
گاهی هم ممکنه صرفن از یک متن ، از یک برش داستان خوشت اومده و نوشتیش. بدون هیچ دلیل خاصی. من وقتی کتاب می‌خونم هایلایت می‌کنم جاهایی که دوست دارم رو مثلن.
۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۸ امیر بهزادپور
وقتی میخندی دنیا گلستان می شود..

نه خواستم راجع به خود متن بگید . نه اینکه چرا یه تیکه از کتابو گذاشتین . چرا این تیکه کتاب .
و اون تیکه چرا بولد شده و ...

پاسخ:
خب راستش توضیحی/ترجمانی برای متن ندارم. یعنی سخته بخوای درباره‌ی متن شهریار مندنی‌پور حرف بزنی. هر کسی یه حسی از متن می‌گیره. :)

آها خب هیچی ...

پاسخ:
:)
۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۰:۰۶ هولدن کالفیلد
در راستای عکس پروفایل، من رو نمیترسونه، بهم این حس رو میده که خیلی روشنفکری!!! :دی
پاسخ:
اووووف یک نفر به عمق تصویر پی برد :)))) 
"هزار بار می‌گویم که من غرق شوم در بارش خاکستر که از هزار سال آتشِ سفره‌ی عاشق و خرمن و کومه و قصر به آسمان رفته و عصرها، با نم‌نم باران می‌بارد روی این سال‌ها." 

n بار دارم میخونم این جمله رو....خیلی خوووووبه! عمیقا نفوذ میکنه توو آدم.

بعدشم،کجا ترسناکه آخه اون عکس.فقط یه کم تپلویی توو عکس.همین.


پاسخ:
واقعن مندنی پور رو میشه چند بار خوند و سیر نشد. 

لابد یه نقطه ی ترسناک پیدا شده توش :)))))
عاشقانه ی زیباییه
پاسخ:
اوهوم
 کاش دوست داشتنت
به مانند حرفهایی که در دهان مردم
می پیچد و دست به دست
می رسد به تمام شهر
می پیچید در دهانشان
شهر پر می شد از تو
و من پیروز میدان می آمدم
میان جمعیت برایت دست تکان می دادم
و فریاد می زدم
دیدی؟ گفته بودم دیوانه ام!
گفته بودم تو را میخواهم!
کاش دلهره هایم
رسوایم می کرد!
رسوایی گاهی آنقدرها هم بد نیست
وقتی پای یک تو در میان باشد
و یک منِ آواره ی عاشق
رسوایی معنا ندارد!
کاش می توانستم تمام قد
رو به روی چشمانت به ایستم!
نگاهت کنم
چشمانم را ریز کنم
نزدیکتر بیایم
و آرام بگویم
من عاشقِ
تو هستم
می فهمی؟
پاسخ:
چقدر خوبه این شعر... ممنونم

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">