احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

درد یعنی صورت پاییزی تو

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۶ ق.ظ

خب! باب دیلن نوبل ادبیات رو برد! چیزی که شاید کمتر کسی فکرش رو می‌کرد! به همین مناسبت Like a Rolling stone رو که مجله‌ی رولینگ استون به عنوان بهترین ترانه‌ی تمام زمان‌ها انتخابش کرده از اینجا دانلود کنید.

برگردیم به رسم آدینه‌های شعرانه. امروز سی‌امین هفته‌ای است که آدینه‌ها رو با شعر جهان سر می‌کنیم. _البته 29 تای پیش، توی وبلاگ قبلی بوده!_ خیلی دوست داشتم امروز رو با چند هایکوی پاییزی سر کنیم اما چیزی در دسترس نداشتم.(شما اگه داشتید بنویسید!) عنوان پست، سطری است از «دست خط درد» ایلهان برک؛ من دردم ، درد یعنی صورت پاییزی تو/ یعنی نا امید/ بعضن قامت تو ، بعضن دهان تو/ و بعضی وقت ها، سایه‌ی  پشت چشمان تو ...

برای جهانگردی شعرانه‌ی امروز چهار شعر می‌خونیم از اد هورنیک، ایلهان برک و جمال ثریا . شعرها از سایت خانه‌ی شاعران جهان انتخاب شدن.


زنی را دوست‌داشتن از مرگ گریختن

از هستی خاکی بیرون‌ رفتن

در روح همدیگر چون رعد غریدن

با هم دراز کشیدن،گوش سپردن، خیال‌پردازی کردن

همراه با درختان شبانه، وزیدن

یکدیگر را بوسیدن و نواختن

لحظه‌ای همدیگر را به زندگی آوردن

غروب‌ کردن و با شگفتی طلوع‌ کردن است

 

می‌پرسم: خوابیده‌ای؟ پاسخی نمی‌دهد،

بی هیچ کلامی کنار هم خوابیده‌ایم و به همدیگر فکر می‌کنیم

دو روحِ لبریز از اندوه

 

دور از این دنیا که نمی‌تواند به ما آسیب برساند،

و نزدیکِ ستارگان، که سحرآمیز اشاره می‌کنند

انگار که مرده‌ام و او را رها کرده‌ام

اد هورنیک, مودب میرعلایی

***

وقتی به تو می اندیشم

آهویی تشنه

کنار نهر می آید

و وسعت چراگاهان را

به چشم می بینم

 

هر عصر با تو

دانه ای زیتون سبز

تکه ای از آبی دریا

مرا مست می کند

 

به تو که می اندیشم

هر آنجا که دستان تو

لمس شان کرده را گل می کارم

اسب ها را آب می دهم

و کوه ها را طور دیگری دوست می دارم

ایلهان برک/ سیامک تقی‌زاده

***

هربار که

هوای رفتن به سرم می زند

می روم

در گوشه ای

تنها می نشینم

 

تا این سودا

از خیالم

بگذرد

 

می دانم

اگر بروم

هرگز به اینجا

بازنخواهم گشت

جمال ثریا/ سیامک تقی‌زاده

***

تو معاشقه نمی دانی

اندام مرا پادشاهان بزرگ دنیا لمس کرده اند

موهایم درون تمام شعرهای تاریخ جاری ست

لبهایم آنقدر خون ریخته است تاکنون که بارها پیامبران منعش کرده اند

وخدا در هر پیامش آن را گناه کبیره دانسته است

آویزان شدن را درچوبه‌ی دار آموخته ای

چه می دانی چطور می‌شود بر گردنم آویزان شوی

سینه‌هایم بزرگترین شیاطین را فرشته کرده است

ماه را کشیده روی زمین

قیصر را خواب ربوده است ….

تو معاشقه نمی دانی

دستی بزن به این موهایم

ببین کفر مطلق است

بنوش کمی از لبانم

جهنمی ست از حرارت و درد

تو معاشقه نمی دانی

جمانه حداد / بابک شاکر

بشنوید چتر رو از فرآواز( 6/7 مگابایت)

یادداشت‌های شما (۷)

ایول به باب دیلن (:
+ اگه میشه، از بخش ارسال نظرات اون کد رو بردارین (:
پاسخ:
چشم، اینکارو می‌کنم. 
اگه اسپم زیاد شد مجبورم برش گردونم
 :)
مجله رولینگ استون آهنگ رولینگ استون رو بهترین ترانه جهان معرفی کرده :/
یاد اون ضربالمثله افتادم : هیشکی نمیگه ماست من ترشه 
پاسخ:
فکر نمی‌کنم این دوتا ربطی به هم داشته باشن. تشابه اسمیه فقط. رولینگ استون رو یکی از معتبرترین مجلات موسیقی ‌‌می‌دونن.
۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۹:۰۵ بانوچـ ـه
جمال ثریا رو خوب اومدید.
پاسخ:
:)
شعر ایلهان برک از بقیه بیشتر به دلم نشست :)


پاسخ:
:)

فروغ : کاش چون پاییز بودم .کاش چون پاییز خاموش وملال انگیز بودم.
برگهای آرزوهایم , یکایک زرد می شد,آفتاب دیدگانم سرد می شد,
آسمان سینه ام پر درد می شدناگهان توفان اندوهی به جانم چنگ می زد
اشک هایم همچو باران دامنم را رنگ می زد.وه ... چه زیبا بود, اگر پاییز بودم,
وحشی و پر شور ورنگ آمیز بودم,شاعری در چشم من میخواند ...شعری آسمانی
در کنارم قلب عاشق شعله می زد,در شرار آتش دردی نهانی.
نغمه ی من ...همچو آواری نسیم پر شکسته
عطر غم می ریخت بر دلهای خسته.پیش رویم :
چهره تلخ زمستان جوانی
پشت سر :آشوب تابستان عشقی ناگهانی
سینه ام :منزلگه اندوه و درد وبد گمانی.

 


پاسخ:
ممنونم که از فروغ نوشتی برامون. :)
این آبی نوشت چقد خوب بود:)


+ من اهل هایکو نیستم. نخطه
پاسخ:
:)

+ نخطه
شعر ثریا رو بیشتر پسندیدم ...
پاسخ:
:)

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">