احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

دامونه گوده مره تنگ بومای، گیله‌لوی...!

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶ ق.ظ

صبحم با گیله‌لوی فریدون پوررضا آغاز شد.

 توی اینستا به جز شهر خودم پیج دو تا شهرو دارم فقط؛ شیراز و رشت! شیراز رو دوست دارم چون باعث و بانی ۴ سال خاطره دانشجوییه. و رشت... بدون شک دوستان رشتی‌ای که دارم و از بهترین انسان‌های روزگارن و همین فریدون پوررضا دو تا دلیل بسیار بزرگ دوست داشتن رشت هستن! تا جایی که یه مدت به صرافت افتاده بودم گیلکی یاد بگیرم که البته چون پیگیر نشدم چندان موفق نبودم.  البته اینکه یه معلم تمام وقت نداشتم هم تاثیرگذار بود!!

می‌گفتم... صبح توی پیج رشت یه پست با صدای پوررضا دیدم و همین کافی بود بشینم و دو تا از آلبوماشو یه جا سر بکشم! البته سایت خوبی برای برگردان فارسی آهنگاش پیدا نکردم و سایتایی که منتسب به گیلان بودن حتا متن گیلکیش رو هم اشتباه نوشته بودن. و باز هم دغدغه‌ی همیشگیم سر باز کرد؛ نابودی زبان‌های مادری! توی اینستام نوشتم که بر هر گیلکی واجبه روزانه پوررضا رو تزریق کنه! و یادمه وقتی دوست رشتیم بچه‌دار شد خیلی جدی ازش‌ خواستم یا خواهش کردم که لطفن با بچه‌ت گیلکی حرف بزن!! و این باور رو درباره‌ی تمام گویش‌های ایران‌زمین دارم. چون باور دارم نابودی زبان برابر با نابودی فرهنگ ، هنر و اصالت یک قوم و سرزمینه و هیچ چیز دردناک‌تر و برای سرزمین‌ها خطرناک‌تر از این نیست.

راستی این روزها بحث بسندگی زبان فارسی داغه! در جریانش‌ هستید؟ نظر شما چیه؟؟


پ.ن) چیزهای دیگری هم می‌خواستم بنویسم که بحث کلن به یه سمت دیگه رفت و رشته‌ی کلام جر خورد و از دستم افتاد!


موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۳/۱۷
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۱۲)

اهنگ اگر اشتباه نکنم‌ مربوط به سریال پس از باران باشه
منم خیلی دغدغه زبان مادری دارم با اینکه تو گیلان زندگی میکنم ولی به سختی گیلکی میفهمم
پاسخ:
این آهنگ دو تا اجرا داره فکر کنم.
۱۷ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۵۲ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
خب چه اشکالی داره بچه زبون مادریش رو یاد بگیره و بعد هم که رفت مدرسه زبان فارسی رو؟! من دلیل حذف زبان مادری از تربیت بچه رو واقعا متوجه نمی‌شم! کسی می‌دونه بگه منم بدونم!
پاسخ:
منم نمی‌دونم والا
۱۷ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۱۹ زهرا طلائی
آخ از رشت و صدای پوررضا.
میتونه مسکن دائمی برای حال بد آدم باشه
پاسخ:
اوهوم. عالیه
فریدون پور رضا خوراک رادیو آوا در بخش موسیقی محلی هم هست ...)گاهی با خودم میگم واقعن خواننده گیلکی غیر پوررضا نداریم ...:)؟

یکبار فردوسی زبان فارسی رو نجات داد بعید میدونم اگر زبان رو از دست بدیم ناجی پیدا بشه...:(

پ.ن: چیزایی که ننوشتید رو هم زود بنویسید مُردم از فوضولی...!!:)
پاسخ:
زبان اصلن حال و روز خوبی نداره...
تو اراده کن من خودم رشتی یادت میدم آدم سیبیلو. من وقتایی که دلم میگیره یا عصبانی میشم تا رشتی حرف نزنم یا رشتی فحش ندم دلم وا نمیشه که :دی عشق میکنم با گویشمون. ولی لعنتی سوسول بازی مد شده همه میخوان فارسی تهرونی گب بزنن. 
پاسخ:
سبیل مرحوم البته!

آره من توی گویش‌های دیگر هم دیدم که طرف موقع عصبانیت به گویش خودش حرف میزنه و فحش میده! فکر کنم اینطور وقتا مغز به تنظیمات کارخونه برمی‌گرده و خوب پردازش نمی‌کنه :))
من و همسر مقتول (خنده) تا پنج سالگی و قبل از کودکستان با پسرمون فارسی حرف می زدیم. خودش از تلویزیون و دیدن کارتون انگلیسی رو یاد گرفت ولی خیلی ضعیف. وقتی رفت کودکستان خیلی نگرانش بودم ولی در عرض دو ماه عین طوطی انگلیسی رو روون حرف می زد منتها باز تو خونه فقط فارسی.
جالب و دلنشینه بدونی چون از شش سالگی فقط با من بود و همسر جان جانم به قتل رسیده بود، لهجه اش کاملآ شیرازیه! 
شاید خوشت نیاد بگم که من تمام لهجه های ایرانی رو دوست دارم بجز لهجه ی شل و ول شیرازی رو. ولی بازم شیرازی حرف می زنم. خیالت تخت فرزندم.
رشت عالیه... خدابیامرز هم رشتی بود...

لطفآ حتماً در مورد بسندگی زبان فارسی بنویس من یکی بی خبرم.
در ضمن:
خوش گلدی
پاسخ:
مقتول :)))

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یه طرحی رو مطرح کرده که قراره اجرا بشه که طیق این طرح از کسانی که می‌خوان وارد اول دبستان بشن یه آزمون بسندگی زبان فارسی هم بگیرن که مطمئن شن به اندازه کافی زبان فارسی رو بلدن و توی مدرسه (چون تدریس به زبان فارسی هست همه جا) به مشکل برنمی‌خورن. منتقدان طرح میگن که این مسئله باعث آسیب به زبان مادری میشه و نیازی هم بهش نیست.
اره واقعا زبونای شمالی قشنگن.تو سریالا جدیدن یه تیکه های ترکی میندازن.کلا خیلی احساس خودمونی بودن به ادم دست میده.حتی اگه فوش بدن:دی باحاله
پاسخ:
اوهوم. آهنگین و گوش نوازن.
سلام هانی جانم
معرفی یه وبلاگ خوب دیگه که می دونم دوست خواهی داشت:

پاسخ:
وای مرســــــــــــــــــــــــی!

اینم یه وبلاگ خوب دیگه... آخه من چقدر باید بتو برسم بازم غایب بشی؟ فکر می کنم نسرینا رو بشناسی، نه؟

پاسخ:
چقد شما خوبید اصلن!
آره ازتون شنیدم درباره‌ش
ممنونم
من عالی ام، حرف ندارم :))))))) 

بیا یه پست در مورد مردای خونه نوشتم تا یاد بگیری این کارا رو انجام ندی همسری رو برنجونی. 
پاسخ:
اصلن یه دونه‌این شما!


تو یکی از اتفاقای خوب وبلاگ من هستی، از معدود دوست‌هایی که با دوست/آشنا/ یا نمیدونم کی؟ درباره‌ت حرف زدم و عکست رو نشونش دادم.
چقدر دلم می‌خواد ببینمت و ساعت ها حرف بزنیم پسر... از زبان، اززندگی، از دنگ شو، از حال خوب و اوه چقد حرف داریم
پاسخ:
مگی مگی ... و چقد من دلم برات تنگ شده و فکر میکنم فقط یکبار دیدن دوستی به خوبی تو و اییین همه دور بودن ازت چقد ظالمانه است! امیدوارم خیلیی خیلی زود ببینمت و به اندازه چند سال حرف بزنیم!!
راستی خوبی از خودته!
منم امیدوارم خیلی زود دیدارها تازه شه، مطمئنم روزای خوبی با هم داشت. البته ان شالله
پاسخ:
انشاالله:)

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">