احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

این روزا همه در محاصره‌ی اطلاعات هستیم. در واقع بمباران اطلاعاتی میشیم. تلگرام، اینستاگرام، برنامه‌های تلویزیونی و ... و ... و... . و همه‌ی اینا باعث میشه از هر چیزی یه کمی بدونیم. حالا درست یا غلط. حرف اول رو تبلیغات می‌زنن و فکر می‌کنم شبکه‌های اجتماعی پیشروترین ابزار تبلیغاتی باشن. وقتی پای سلامت به میون میاد این مسئله خیلی هم مهم‌تر میشه. وقتی این سلامت از راه غذایی که می‌خوریم بگذره داستان باز هم حساس‌تر و ملموس‌تر میشه. نمی‌خوام توی این پست پرگویی کنم. فقط می‌خوام به بهانه‌ی روز جهانی رژیم‌درمانگر که امسال هشت مارس جشن گرفته میشه و به عنوان کسی که  داره به طور تخصصی توی حوزه‌ی سلامت کار می‌کنه خیلی کوتاه هشدار بدم که با فرمول‌های عجیب و غریب و شیوه‌های من در آوردی با سلامت‌تون شوخی نکنید. 

وقتی حرف از تغذیه و رژیم‌درمانی می‌زنیم ذهن پیش از هر چیزی به سمت رژیم‌های چاقی و لاغری میره و همین یکی از چالش برانگیزترین مسائلی هست که ما باهاش سر و کار داریم. ما می‌خوایم متناسب و ایده‌آل باشیم! تا اینجای کار هیچ مشکلی نیست. مشکل از جایی شروع میشه که می‌خوایم به سادگی و آسونی به هدف‌مون برسیم. در واقع می‌خوایم «بدون دردسر» مثلن 10 کیلو وزن رو توی یک ماه کم کنیم! اینجاست که پای افراد غیر متخصص و رژیم‌های افراطی غیر اصولی و «دردسر» به داستان باز میشه. و خب نتیجه‌ی اعتماد کردن به این افراد میشه یک آدم بیمار که حالا به جز مشکل وزن، با مشکل معده و کبد و ... هم روبرو شده. تمام حرفم اینه که برای هر کاری به متخصصش مراجعه کنید و دست از «کرمانی»ها و «روازاده»ها و افرادی که به جای سلامتی، جیب شما رو می‌بینن بردارید. به جای اعتماد کردن به طب فلان و بهمان ، به «علم مدرن و مبتنی بر شواهد» که رفرنس معتبر داره اعتماد کنید! این روزها خیلی‌ها ادعای رژیم درمانی می‌کنن اما تنها کسانی که تخصص این کار رو دارن دانش‌آموختگان رشته‌ی تغذیه هستن که درس این کار رو خوندن و اون رو به صورت علمی و با علم مبتنی بر شواهدی که در تمام دنیا پذیرفته شده هست یاد گرفتن. نه هیچ کس دیگری که علمش رو از زمانی داره که می‌خواستن مس رو به طلا تبدیل کنن!!

RDN

+کم نیستن افرادی که به تشخیص و توصیه‌ی یک غیر متخصص ، روند درمان‌شون رو -مثلن شیمی درمانی یا انسولین درمانی- قطع کردن و وقتی دوباره سرخورده از همه جا به متخصص مراجعه کردن پیشرفت بیماری‌شون به حدی بوده که دیگه کاری از دست متخصص برنمیومده. مواظب خودمون و خانواده‌مون باشیم. اینو مطمئن باشیم که هیچ داروی جادویی برای هیچ بیماری‌ای هنوز ساخته نشده! هیچ معجونی جای انسولین یا متفورمین رو برای دیابتی‌ها نمی‌گیره. هیچ داروی دست‌سازی ، هیچ ورد و طلسمی وزن ما رو یک هفته‌ای به حد ایده‌آل نمی‌رسونه و اگه برسونه کبدمون رو از دست میدیم یا مثل رژیم‌های آقای فلانی در بهترین حالت موهامون رو!

سالم و آگاه باشید. :)

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۸
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۱۲)

۱۸ اسفند ۹۵ ، ۱۲:۰۸ جلبک خاتون
هشت مارس روز جهانی زن هم هست !

بچه ها به‌حرفاش گوش ندین :دی
پاسخ:
آره. درسته. این روز هم گرامی می‌داریم :)

بچه‌ها به تینا گوش ندین :| 
قسمت درمان دیابت درد دل ماهم هست...اکثر بیمارای دیابتی ما زیر بار انسولین نمیرن و نتیجه اینکه با عوارض شدیدی روبه رو میشن!!
واسه کاهش وزن هم چون میخواستم انجامش بدم خیلی تحقیق کردم و بنظرم بهترینش همون روش تغییر سبک زندگی هست.یعنی به اندازه و سالم خوردن به اضافه ی فعالیت کافی...و من واقعا با همین روش12کیلو لاغر شدم بدون اینکه حتی یک ذره احساس گرسنگی کنم...متاسفانه تو اینستاگرام پر شده از این پیج هایی که دارن با جون مردم بازی میکنن!!
پاسخ:
متاسفانه خیلیا آخرین کسی که بهش اعتماد می‌کنن کادر درمانه و بعضی وقتا عوارض این خودسری جبران ناپذیره
هشت مارچ روز جهانی زن هم میباشد! 
پاسخ:
ّبله درسته. روز شما هم مبارک باشه :)
دروغ هر چی بزرگتر مردم هم راحت تر قبولش میکنن. آخه کدوم عقل سلیمی قبول میکنه یه ماهه چربی های چند ساله رو بشه آب کرد :|
پاسخ:
چی بگم والا! باید از اونایی که این راه‌ها رو میرن بپرسیم!!
چیزی نگو! کتابمو بفرست بیاد.
پاسخ:
اینجا کجاست؟ من کجام؟!
این یعنی من دیوونهم :'(  ؟؟؟ یعنی کتابو بهم نمیدی :'( ؟؟؟

پاسخ:
چرا چرا! میدم بهتون!
تکبییییر

تآیید می شود.
هانی جان بیا یه فیلم خوب معرفی کردم... کلی وقته به من سر نمی زنی ها... یادت باشه
پاسخ:
نسرین عزیز. این نبودن و کم بودن رو ببخشید. چشم حتمن
آقا اسم فلانی رو میاوردی شاید ما در حال استفاده ازش باشیم خب:-"
پاسخ:
اگه دقت کنی آوردم!!
مبارکه، مبارکه. کی بیایم شیرینی بخوریم؟:دی


پاسخ:
تموم شد دیگه. دیروز بود :دی
۱۹ اسفند ۹۵ ، ۱۳:۳۰ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
توی همه مهمونی ها حرف از رژیم غذایی هست و ماشاالله همه هم یه راهی بلدن که تو چند هفته کلی وزن کم کنی!!
پاسخ:
آره شوربختانه! همه متخصص می‌دونن خودشون رو در این زمینه!
اوه اوه برید کنار متخصصش اومد!
خودمو می گما! انواع رژیما رو یا تجربه کردم یا بهم پیشنهاد شده یادیدم و سرچ کردم
حالا یه سوال فنی دارم واقعا آیا کالری شماری روش خوبیه؟
واقعا برام سواله
پاسخ:
من خودم تا حالا کالری شماری رو به کسی توصیه نکردم ولی نظر دوستام مثبته بهش و فکر می‌کنن باعث میشه فرد خودش کنترل داشته باشه روی خودش و نتیجه لازم رو بگیره. در واقع یک جورایی داریم می‌سپاریم به خودش. به نظر من اگه فرد رو حساس کنه به میزان غذایی که می‌خوره و درست انجامش بده می‌تونه نتیجه بده. این نظر شخصیمه
همون کرمانی؟ فکر کردم بازم هس. هیچی خب پس:)
پاسخ:
آره همون!

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">