احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

و گریه می کنی زیر ِ پتو یواش...

سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ق.ظ
اینکه توی امتحان آیین‌نامه با پنج تا پاسخ اشتباه بیفتی خیلی غم‌انگیزه اما تراژدیک تر از این، وقتیه که جواب رو می‌دونستی و فقط پاسخ‌ها رو توی خونه‌ی اشتباه زدی و با این‌کار تعداد پاسخ‌های اشتباهت به 5 رسیده و در نتیجه رد شدی. اگه من باشم به زمین و زمان فحش میدم!! البته این یه آزمون ساده‌س که می‌تونی هفته‌ی بعد تکرارش کنی و تاثیر مهمی هم توی زندگیت نداره. من دارم دوستی که توی کنکور با یک چنین اشتباهی از عرش رسیده به فرش و هنوز وقتی یادش میفته با قرص خودشو آروم می‌کنه! گاهی وقتا توی زندگی هم... با این تفاوت که آیین نامه رو میشه از نو داد یک هفته‌ی بعد، کنکور رو یک سال بعد اما زندگی رو معلوم نیست کی میشه درست کرد. یا اصلن میشه؟ گاهی به قیمت یک عمر تموم میشه. دست کم نمیشه از نو زندگی کرد. به قیمت چندین و چند سال.  (About time رو ببینید) گاهی وقتا سایه‌ی یک انتخاب نادرست، یک تصمیم اشتباه تا آخر عمر باهاته و با هیچ مسکن و آرامبخشی هم نمیشه آرومش کرد...

+دارم «همسایه‌ها»ی احمد محمود رو می‌خونم. داستان، قصه‌ی زندگی خالد رو در سال‌های پیش از ملی شدن صنعت نفت روایت می‌کنه. یک پسر هشت ساله که با پدر و مادر و خواهرش زندگی می‌کنه.  توی یک خونه‌ با همسایه‌های جورواجورشون که هر کدوم داستان خودشون رو دارن.

#عنوان از سید مهدی موسوی : از خواب می پری از لمس دست هاش / و گریه می کنی زیر ِ پتو یواش...
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۷
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۹)

بعضی اشتباها بعضی انتخابا ...
بعضیا رو مجبوری ادامه بدی ینی اون موجش با خودش میبرتت
باید خیلی مقاوم باشی که بتونی از مسیرش بیای بیرون
یه راه دیگه بسازی و بری
ولی واقعا اگه یه سری از این انتخابا نباشن مایی که الان هستیم واقعا همین بودیم ؟!
پاسخ:
نه مسلمن. انتخاب‌ها هستن که ما، راهمون و شخصیت‌مون رو می‌سازن. به هر حال تاثیر خودشون رو دارن. چه درست‌ها و چه "غلط"ها
:دی منم همینو گفتما
پاسخ:
;-)
سال اول دانشگاه رفتم آیین نامه بگیرم متصدی آموزشگاه رانندگی داشت راجه یه استاددانشگاهی حرف میزد که هی پشت هم رد میشه . اون روز اساسی خندیدم به ریش یارو یهو متصدیه گفت نخند سرت میادا 
پنج بار آیین نامه دادم به سلامتی رد شدم!  بعدشم که شناسنامه گم کردم و  ااسبا کشی و هزار جور دغدغه دیگه موند حالا ده ساله هنوز حوصله نمیکنم برم باز اون امتحانشو بدم 
هربار میرم منو میبینن میگن استاد شدی خودت جالت بکش قبول شو دیگه :))
خیلی از امتحانای زندگیمونم همین مدلیه ... یکم ک بگذره کلا آدم حسش میره سِر میشه ...
پاسخ:
ایشلا این دفه قبول بشید!
عنوان رو که دیدم فکر کردم شکست عشقی خوردی :))

گاهی یه انتخاب غلط بعضی ها رو نابود می کنه متاسفانه ...

فیلم هایی که معرفی می کنید رو چند وقته می نویسم تا سره فرصت گیر بیارم و ببینم .. 
پاسخ:

یعنی کسی که شکست عشقی می‌خوره باید بره زیر پتو گریه کنه!؟ ;-)

دقیقن. همینقد ویرانگر

:) 
حرفتون کاملا درسته آقای هانی زندگی رو خطا بری تا چندسال اثرش میمونه تازه با دید مثبت نگاه میکنیم ک دوباره همه چیز و جمع و درست میکنه...

حتی کنکورم بعضی وقتا تموم میشه نمیشه گفت سال دیگه چون ی جوون یک سال از عمرشو براش گذاشته..یک سال کم نیست :(

عنوان خیلی قشنگ بود..
پاسخ:
درست میگید. یک‌سال هم عمریه برای خودش. و هیچ وقت برنمی‌گرده...
وقتی به عنوان مادر وپدر کنار فرزندت وایسادی برا ی "انتخاب کردنش "موقعیت سختی ست ...!!خدا ما روهم کمک کنه ...
توصیف و روایت صمیمی کتاب از همسایه هایی که از همه قشر هستند رو دوست داشتم ...

آرزومیکنم امسال روبه نیکی به پایان ببرید و سالی پر از روزهای خوب پیش رو داشته باشید ...
ایام به کام و تعطیلات نوش جان ..."گل"

پاسخ:
درود یاقوت عزیز
ممنونم از آرزوی خوبتون
همچنین برای شما :)
از احمد محمود مدار صفر درجه رو خوندم اما نتونستم همسایه ها رو گیر بیارم خوش به حالت از خوندنش جای من هم لذت ببر 
احمد محمود رو از یه مصاحبه که بی بی سی نشون داد شناختم و مدار صفر درجه رو خونه ی خالم گیر اوردم
پاسخ:
منم دارم PDF می خونم. و البته فایلی که توی نت دیدم ناقصه. توی بازار هم که نباید باشه یا اگه باشه با سان/سوره.
بااسم آقای موسوی سکوت رو شکستم...
ازخواب می پرم از بغض وبالشم
که تیرخورده ام که تیر میکشم
پاسخ:
از خواب می‌پری... از خواب می‌پرم...

خوش اومدین به اینجا :)
نمی دونم چرا about time رو دوست نداشتم با وجودیکه راشل آدامز رو دوست دارم! و تم های سفر در زمانو هم دوست دارم اما این یه جوری بود گرچه معنیش قشنگ بود
اما همسایه ها قشنگه
پاسخ:
فیلم به قول معروف wow نیست. شاید از نظر فیلمی چیز زیادی برای مخاطب حرفه‌ای نداشته باشه اصلن ولی از نظر تم و موضوع قشنگه.

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">