احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

مثلن پری دریایی و شاهزاده

يكشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۸ ق.ظ
امشب (یا اگه الان فردا باشیم، همون دیشب) یه داستان کودکانه خوندم که توی قصه، شخصیت اصلی به دلایلی به معشوق نمیرسه و وقتی راضی به کشتن معشوق سابق نمیشه، خودکشی میکنه! آخرشم فرشته ها میان می برنش آسمون و میگن تو خودتو فدای معشوق کردی و از این چرندیات هندی. دیگه نمی خوام وارد این مقوله بشم که شخصیت زن داستان خودکشی کرد و چه چیزایی داره به ناخودآگاه کودکان ما دیکته میشه و باقی ماجرا که بهتر از من می دونید. یعنی هی منتظر بودم همه چی به خیر و خوشی تموم بشه و سال های سال در کنار هم زندگی کنن و فرزندآوری و فرزندپروری کنن ولی هی نمیشد!! تنها جای خوب و خوش داستان وقتی بود که عاشق جان، معشوقو از آب می گیره که لحظاتی بعد از این حادثه رو هم سانسور کرده و به " سفت همدیگر را در آغوش گرفتند و دیگر ندانستند چه اتفاقی افتاد " بسنده کرده بودن! سپیدخوانیش با شما!! دقت کنید که این، ادبیات کودک ماست!! دیگه عرضی ندارم.

+برای کودک دلبندتان صمد بهرنگی بخوانید. برای کودک درونتان نیز. مرسی
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۱
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۷)

۱۱ مهر ۹۵ ، ۰۸:۴۸ امیر بهزادپور
اوضاع کتاب نویسی و کتاب خوانیِ امروز، چیزی از حال بدِ این روزاهامان کم ندارد..
خداروشکر پیشینه ای داریم که می توان به آن دل خوش کرد...همچون صمد..
پاسخ:
و متاسفانه صمد انتخاب خیلیا نیست! نمی شناسن اصلن...
۱۱ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۰ جوجه تیغی
بده این خیلی بده که اینجور مسائل رو وارد دنیای پاک بچه ها کرد.
بعدا روی همین بچه ها برچسب میزنن گودزیلا:(
اتفاقا بعد از مدت ها رفته بودم کانون پرورش فکری و جالب اینکه هنوز کتابهای نسل من و حتی قبلتر رو هم داشت. نمیدونم این خوب بود یا نه اما برای من خیلی خاطره انگیز بود چون حتی اولین کتاب داستان* زندگی من رو هم داشت! ولی با یکم نگاه بیشتر از روی تیراژ پایین و وقفه های طولانی بین چاپهای اخیر راحت میشد وضعیت بد بازار کتاب کودک رو فهمید. کسی هم دنبال کتاب نبود بیشتر انیمیشن و اسباب بازی میخریدن...
+کودک درون و پیرمرد درونم رو میزارم کنار هم براشون صمد بهرنگی میخونم خومم کیف میکنم:)))))
*اسم کتاب بود "فیل کوچولو، دماغت کو؟" از مینو امیرقاسمی^_^
پاسخ:
درسته،خواه ناخواه قصه ها تاثیر میذارن روی ذهنیت و شکل گیری ذهن کودک. و خب انتخاب های والدین هم مهمه. مطمئنن هنوزم کتاب های خوب هست توی بازار اما والدین مون هم آگاه نیستن. به کجا داریم میریم خدا داند!
من کتاب خوندنو با قصه های بهرنگ شروع کردم. خیلی روم تاثیر گذاشت.
بعدشم مرادی کرمانی و قصه های مجید..
بعد ها مقاله های بهرنگو خوندم. ادبیات کودک ما خیلی اهمیت داره و خیلی بی خیالشیم.
پاسخ:
خب شروع شما خیلی خوب بوده!

متاسفانه همینطوره
خیلیم بهتر.بذار با چرندیات مخ بچه ها پر شه. ما که انقد مامانامون کتاب شعر و قصه از بچگی خوندن واسمون و قبل اینکه خوندن یاد بگیریم همه شعرارو حفظ میکردیم از بس مامان میخوند ، بزرگ که شدیم دیدیم دنیا کلا برعکس شعرامونه. بچه های الان بهتره همون اول تو ذهنشون جا بیفته توو این دنیا خبری نیس...عشقی نیس! البته شاید ممالک دیگر دنیا به داغونی ایران نباشن توو این قضایا
پاسخ:
شاید هم دنیا اونقد که ما تجربه کردیم فجیع نباشه. ما نباید ذهنیات خودمون از دنیا رو به بچه ها قالب کنیم! 
"ما نباید ذهنیات خودمون از دنیا رو به بچه ها قالب کنیم!"

راست میگی...حق نداریم همچین کاری کنیم. حرف حساب جواب نداره


پاسخ:
:) 
ماهی سیاه کوچولو. افسانه های کردی از درویشیان. پریای قصه و عمو صحرا و خروس زری پیرهن پریُ مردی که لب نداشت شاملو....
+ : - )) بچه هایی که اینا رُ بشنوند حتماآدمای متفکری می شنُ دیگه نمی شه تا با این سری داستانهای بی مفهومُ کم محتوا اونا رُ سرگرمُ مشغول نگه داشت.
پاسخ:
خیلی خوبه که خانواده ها اینا رو بشناسن ولی... 
۰۶ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۵۴ مرضیه علیزاده
من از آثار آقای بهرنگی فقط تلخون رو خوندم که اصلاََ مناسب ندونستمش، مخصوصاََ برای بچه‌ها! شاید بقیه‌ی کتاب‌هاشون اینطور نباشه.
شل سیلور استاین و رولد دال رو بیشتر می‌پسندم!
پاسخ:
تلخون رو من نخوندم خب و نمی‌تونم نظر بدم 
:)

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">