احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

کوچسرفینگ!

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ق.ظ
بارها خواسته‌ام بعضی وقتا اینجا سایت‌هایی که می‌خونم رو معرفی کنم شاید به درد یکی دیگه هم خورد. هر چند تعدادشون زیاد نیست اما اگه در ادامه شما هم خوندنی‌هاتون رو برام کامنت کنید مجموعه‌ی متنوع و خوبی میشه. خلاصه هی تنبلی نذاشت تا اون دفه که دیدم توی اینستا پویش / چالش / رویداد معرفی نشریه‌های مستقلِ خوب رو گذاشته بودن و دعوت کرده بودن که هر کسی نشریه‌های کاغذی‌ای که فکر می‌کنه خوبه رو معرفی کنه تا با خریدشون هم یه چیزی یاد بگیریم هم اینکه از مجلات مستقل حمایت بشه. این شد که مصمم‌تر شدم یه دو سه تا سایت معرفی کنم و گذشت تا امروز...
چند روز پیش میزبان یه جهانگرد اسپانیایی بودم که برای دومین بار بود به ایران سفر می‌کرد. خب فکر کنم سایتی که می‌خوام معرفی کنم لو رفت! شاید شما هم با couchsurfing آشنا باشید. یکی از معتبرترین سایت‌هایی که در زمینه‌ی جهانگردی کار می‌کنه. با استفاده از این سایت می‌تونید توی مقصدتون برای خودتون میزبان پیدا کنید و یا میزبان بقیه مسافرها بشید و البته چیزای دیگه. برای اینکه امن و قابل اعتماد بمونه هم باید اینو بگم که سایت کاربر محوره یه جورایی. یعنی شما وقتی میزبان ( یا مهمان) کسی میشی بعدش براش رفرنس می‌ذاری که عمومی هست و همه می‌تونن ببینن و با توجه به این بازخوردهاست که بقیه درباره‌ی اون طرف تصمیم می‌گیرن. این رو خود طرف هم می‌تونه ببینه اما کوچسرفینگ یه امکان دیگه هم داره. شما می‌تونید در مورد هر فرد نظر بدین که آیا حاضرید بازم مهمون (یا میزبانش) بشید یا نه و این جواب رو اون نمی‌بینه! اینجوری هم باز کمک میشه به اینکه طرف رو پیش از قبول کردن بیشتر بشناسید. توی ایران هم خیلی از ایرانگرد‌ها استفاده می‌کنن از این سایت و خلاصه اینکه خوب چیزیه!
من وقتی چند هفته پیش توی این سایت اکانت ساختم، بیشتر از همه نگران صفر بودن تعداد رفرنس‌هام بودم که خب طبیعیه هر کسی با این رفرنس‌ها تصمیم می‌گیره درباره‌ی شما. اما همون اول کار دل به دریا زدم و برای کسی که توی شهر ما دنبال میزبان می‌گشت آفر گذاشتم و خب قبول کرد. بعد که باهاش صحبت می‌کردم میگفت من شخصن تعداد رفرنس‌ها برام مهم نیست و اتفاقن بیشتر میرم پیش کسانی که رفرنس ندارن! اینم یه جورشه دیگه! شاید شما فرصت نکنید کلی کشورها رو بگردید اما اگه تبادل فرهنگی و دیدن آدمای تازه با فرهنگ‌های مختلف براتون جالب باشه ، کوچسرفینگ می‌تونه تجربه‌ی خوبی باشه. اگه کوچسرفینگ رو به فارسی هم سرچ کنید مطالب خوبی پیدا میشه ولی توی این آدرس مطلب خوبی درباره‌ش نوشته شده.
+می‌گفت تلخ‌ترین خاطره‌م از ایران اینه که یه روز توی پارک نشسته بودیم که صدای گریه و زاری یه خانم بلند شد. رفتیم ببینیم چه خبره، دیدیم پلیس به پوشش اون خانم ایراد گرفته و ... . میگفت فقط آستینش کوتاه بود...
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۵
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۱۵)

آره خیلی جالبه! حالا من بیشتر به مهمون شدن فک میکنم تا میزبان!!!
البته با وجود همه ی تدابیرش، بازم خیلی نمیتونم اعتماد کنم...
پاسخ:
باید خوشبین بود دیگه! چه میشه کرد!

مهمان شدن هم خوبه!
۰۵ بهمن ۹۵ ، ۱۳:۰۰ اسپریچو ツ
من یه شیش ماهی هست که اکانت دارم ولی تا حالا هیچ فعالیتی نکردم :/
پاسخ:
فعالیت کنید! فعالیت خوبه!
میخواید کرمان میزبان من بشید برای شروع؟!
دوست دارم این قضیه ی سفر رو ! به هر شکلش!... با هر بار سفر کردن، یا دیدن و شنیدن یک مسافر انگاری زندگی ت وسعت بیشتری پیدا می کنه.
پاسخ:
دقیقن همینطوره.
همیشه به سفر باشید ایشالا!!
چه خوبه پسررر

دمت گرم
پاسخ:
:)
اولن خاک بر سر اونی که با دیدن دست دیگری که خودشم مثلشو داره لابد تحریک شده که ایراد گرفته!
دومن تو بیا مهمون خودم بشو. چندبار بگم؟
سایت و مایت هم نمی خواد
پاسخ:
خاک بر سرش واقعن!!

چشممممم! ایشالا زحمت میدیم بهتون! 
مرسی از بزرگواری شما نسرین عزیز 
استین کوتاه؟:/
خب تو کشور اسلامی باید با استین کوتاه بیان بیرون؟:دی
پاسخ:
حالا مگه چقد کوتاه بوده!!
خیلی هیجانیه !!!!
و خیلی خیلی ممنون بابت معرفی
من قبل از این فکر میکردم فقط کشورای دیگه این کارو میکنن
و تو ایران همچین چیزی وجود نداره !
پاسخ:
خواهش میکنم! 
پر سفر باشید :)
چقدر خوب !
اما اینگونه سفر کردن  بیشتر مناسب سفرهای مجردی یا حداقل دونفریست زمانیکه پای فرزند به میون میاد ترجیح میدی با تور سفر کنی ...
البته برای زوجی علاقمند به سفر آدرسو فرستادم و در جواب ایمیل بسیار استقبال کردند و تشکر کردند ...این تشکر رو من تقدیم شما میکنم...بازم ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم. چه خوب کاری کردین!
خب مسلمن با بچه یه کم سخت تر میشه اما جهانگردان زیادی داریم که با نوزاد حتا سفرهای هیجان انگیزی داشتن. 
جالب بود ممنون 
اگه ارتباط با آدمهای مختلف و فرهنگهای مختلف رو دوست داریم این سایت خوبی هست
فقط ایرانی ها میبینن مارو یا سایت پربیننده جهانی هست؟
پاسخ:
این سایت بیش از سه میلیون(اگه اشتباه نکنم) عضو از سراسر دنیا داره
۰۷ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۰۲ اسپریچو ツ
اره فکر خوبیه. فقط من کرمان نیستم:دی
پاسخ:
=)))
جهانگردا آدمای پولداری ان؟ کی کار می کنن که هی سفرن؟
پاسخ:
فکر نمی‌کنم صرفن اینطور باشه. هر کسی شیوه‌ای داره برای سفرش. اگه با هیچهایک آشنا باشی می‌بینی که هیچ هزینه‌ی آنچنانی نمی‌‌خواد. بستگی به شیوه‌ی سفرت و اینکه دوس داری چطور سفر کنی داره
آخه هزینه که نیست فقط، وقت هم دارن میذارن. مثلا طرف یه ماه سفره. کی کار میکنی خب؟
پاسخ:
خب بعضیا همونطور که نسرین گفتن توی سفر کار می‌کنن! بعضیا اصلن کارشون جوریه که توی سفر هم می‌تونن انجامش بدن و .. و ... و...
چجوریاست هانی جان؟!

من میگم بیا
تو میگی می آییم!

جریمه برو ته کلاس بشین بعدشم امشب یه برگه کامل فعل آمدن، مفرد و جمع اول شخص رو می نویسی میاری. 
پاسخ:
خب شاید نخواستم تنها بیام!! :)))
جهانگردای بیرون از ایران، هر جا برن کار می کنن و خرج سفرشونو در میارن. ابایی ندارن حتا ظرفشویی کنند. یا چند روزی پرستار بیماران خانگی یا تمیز کردن خانه وووو
پاسخ:
بین گردشگرای ایرانی هم این مدل سفر داره جاشو باز می‌کنه کم‌کم. کاملن به آدما و هدف و شیوه‌ی سفرشون بستگی داره
۱۹ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۳۴ علی امین زاده
بسیار جالب بود.
ممنون از معرفی سایت
پاسخ:
خواهش می‌کنم :)

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">