احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

از کتاب‌هایی که نچیدم و دیگر چیزها

سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱ ب.ظ

یک)این چند خط رو به احترام حورا و دوستان خوبم در بلاگردون می‌نویسم:

حورای عزیز ازم دعوت کرده بود توی چالش کتاب‌چین شرکت کنم و بنویسم. شوربختانه به خاطر گرفتاری‌هایی که همه داریم فرصت نشد کاری که دوست داشتم رو انجام بدم و چون دوست نداشتم یه کار نصفه نیمه باشه ترجیح دادم اصلن ننویسم وقتی نمی‌تونم روش وقت بذارم. و وقت گذاشتن برام چیزی بود شبیه خوندن تمام چند کتاب!! در همین حد! ولی اگه یک هدف این چالش معرفی کتاب بوده باشه اینو اضافه کنم که اگر قرار بر نوشتنم بود گزینشم لولیتا(ناباکوف) ، بار دیگر شهری که دوست داشتم (نادر ابراهیمی) و زندگی در پیش رو (رومن گاری) یا ناتوردشت (سالینجر ) بود. دیگه خودتون تا تهش برید که ترکیب کردن این چند تا شاهکار چه دهانی از هر کسی می‌تواند آسفالت کند!!

یک و نیم) تا حرف زندگی در پیش رو هست این رو هم بگم که این رمان امسال (2020) تبدیل به فیلم (The Life Ahead) شده و با بازی سوفیا لورن و بازیگر ایرانی بابک کریمی به روی پرده‌ی سینما رفته. من هنوز ندیدمش ولی قطعن جذابیت‌های خودش رو خواهد داشت و دیدنی خواهد بود. البته سال 1977 فیلم دیگری (Madame Rosaهم از روی این این رمان ساخته شده که باید دیدنی باشه.

زندگی در پیش رو

دو) فصل اول سریال Outlander رو هم تازگی دیدم. موضوع سفر در زمان همیشه جذاب بوده و خواهد بود و همین در کنار تم تاریخی سریال منو جذب این فیلم کرد. داستان از این قراره که یک خانم پرستار انگلیسی که بعد از پایان جنگ به زندگی با شوهرش برگشته خیی اتفاقی از سال 1945 به 1743 برمی‌گرده. اونم در اسکاتلند و در هنگامه‌ی جنگ و شورش و ... . جایی که جد شوهرش رو می‌بینه و دیگر داستان‌هایی که اتفاق میفته. سریال توی IMDb امتیاز 8.4 رو گرفته ولی چون بحث یک ساعت دو ساعت نیست و از 2014 تا الان 5 فصلش منتشر شده من فکر می‌کنم سریال‌های بهتری برای وقت گذاشتن هست. البته شایدم یک فصل برای قضاوت زود باشه. اما چیزی که تا الان دیدم باعث میشه به کسی پیشنهادش ندم. خط اصلی داستان خوب و جذابه اما اگه بخوام خلاصه‌ش کنم باید اینطور بگم که انگار کارگردان زیادی سعی می‌کنه همه رو راضی نگه داره. مثلن ابایی نداره بازیگر زن از سینه‌ش شیر بدوشه بدون اینکه داستان هیچ نیازی بهش داشته باشه. یا از هر فرصتی واسه لخت کردن بازیگرش استفاده می‌کنه بدون اینکه نیازی بهش باشه و در خدمت داستان باشه. حالا حشویات رو به کل سریال تعمیم بدین. و چیز دیگری که آزارم داد اینه که سعی می‌کنه همیشه همه چیز خوب تموم بشه و بعد از چند قسمت شما دیگه می‌دونید ظاهرن قرار نیست اتفاق بدی بیفته و این از هیجان فیلم کم می‌کنه. دست کم تا الان که اینطور بوده. 

شما دیدین این سریالو؟ نظرتون چیه؟

دو و نیم) 160 گیگ نت روی دستم مونده! پیشنهادتون چیه؟!

سه) از تمام ماجراهای ریز و درشت این روزها که از حوصله‌ی همه‌مون خارجه بگذرم فقط بذارید اینو بپرسم که شادمهر داره چیکار می‌کنه این روزا؟ 

چار) همچنان دعوت‌تون می‌کنم به پیچ بیژن جلالی در اینستاگرام بیاید و شعر خوب بخونید! آدرسش توی نوار بالای وبلاگ هست.

پنج) مخلص همه!

موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۸
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۱۵)

من فکر میکردم این سوفیا لره مرده باشه ... ماشاله تو این سن و سال بازی کردن خیلی خوبه ها ... دارم به این فکر میکنم من اگه 86 سالم بشه چی کار میکنم؟؟

 

اون 160 گیگ و بفروش، به جاش یه میتسوبیشی اوتلندر ماکت فکر کنم بتونی بخری!

 

دیر به دیر مینویسی، تاب انتظار کشی مون رو بالا میبری!

پاسخ:
فروختنی بود خیلی خوب بود!!

مرسی که می‌خونید :)

فکر کنم باید نوشته‌های چالش رو با این پیش‌فرض بخونیم که باتوجه به مشغله و محدودیت زمانی نویسنده‌ش برای موضوعی عام نوشته شده. شما چون پست تخصصی معرفی کتاب و فیلم می‌نویسید این موضوع براتون اهمیت بیش‌تری داشته. این اهمیت نشون دادن به کیفیت کار برای من خواننده خیلی باارزشه.

پاسخ:
تخصصی که چه عرض کنم شما لطف دارید. اما دوست داشتم اگه چیزی می‌نویسم و وقت دوستانم رو می‌گیرم ارزش وقت گذاشتن داشته باشه :) 
۱۸ آذر ۹۹ ، ۱۴:۴۲ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

ممنون بابت معرفی کتاب و البته ممنون که دعوتم رو بی‌پاسخ نگذاشتی:) 

دو تا از کتاب‌ها برام جدید بودن. حتما میذارم توی برنامه‌م که بخونمشون.

من از اسفند ۹۸ که صد گیگ دادن بهمون و کلی فیلم و سریال دانلود کردم، میتونم بگم شاید مثلا ۹۰ گیگش رو هنوز ندیدم!! و باورم نمیشه داره یه سال میشه که اون فیلم‌ها دارن خاک می‌خورن!

پاسخ:
خواهش می‌کنم :)

دچار سندروم هارد پر شدی:))

سلام فیلم لولیتا رو دیدم و قطعا فوق العاده بود ولی کتابش رو نخوندم کتابهایی با این سبک زیاد مودر علاقه ام نیست ترجیح میدم فیلمش رو ببینم تا کتابش رو بخونم 

 

160 گیگ که چیزی نیست همه رو فیلم دانلود کن کتاب دانلود کن بعد بشین ببین و بخون 

 

:)

پاسخ:
لولیتا کتابش هم بسیار لذت بخش بود. یه قانون نانوشته میگه کتاب همیشه جذاب‌تر‌ از فیلمه و فیلم هیچ وقت نمی‌تونه ادای دین کنه به کتاب! البته فایت کلاب استثناست!!

باید همین کارو بکنم.
۱۸ آذر ۹۹ ، ۱۸:۳۸ هیـ ‌‌‌ـچ

اول از همه اینو بگم که عاشق پیجتم! واقعاً کیف می‌کنم با شعرای استاد که زحمت می‌کشی و برامون می‌نویسی، واقعاً بی‌نظیرن :)

منم شدیداً اون مشتاق اون فیلمم و دوست دارم هر چی زودتر بشه ببینمش. در مورد سریال هم ندیدمش اما این وصفی که شما ازش نوشتی احتمال بالا باید خوشم بیاد، گذاشتمش تو لیست که حتماً ببینمش و مرسی بابت معرفی.

حرف معرفی شد، جا داره بابت کتابای ابتدای متن هم ازت تشکر کنم :)

پاسخ:
مرسی از همراهیت با پیج. لطف داری :)

وقتی دیدی حتمن نظرت رو بگو. هم فیلم هم سریال. منم البته سریال رو ادامه خواهم داد. 

خواهش می‌کنم :)

لولیتا رو ترچمه خوندی؟ سانسور نشده؟

پاسخ:
آره . ترجمه‌ی اکرم پدرام نیا ، چاپ افغانستان 
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۱:۰۱ بانوچـه ⠀

آدرس بده بیایم یه جایی نزدیک خونه‌ت وای‌فای کن استفاده کنیم :دی

پاسخ:
بیا بیا :))
اصلن توی خونه چرا نزدیک خونه :)
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۳ دختر پاییزی

سلام... 160 گیگ واقعا زیاده... میانگین میشه 100 فیلم رو دانلود کرد! چیزایی که به نظرم میرسه شاید بتونه مقداری از این حجم رو پوشش بده:

1) دانلود فیلم های کلاسیکه که حدس میزنم شما دیدی

2) دانلود کنسرت های خواننده های محبوب هم می تونه گزینه ی خوبی باشه

3) آخرین گزینه هم به نظرم می تونه دانلود مطالب مورد علاقه اعضای خانواده باشه

+ فیلم سوفیا لورن و همین طور فیلم نسخه 1977 ش هم باید جالب باشه ممنون بابت معرفی :)

 

پاسخ:
سلام.
مرسی از پیشنهادات. به کنسرت‌ فکر نکرده بودم! مرسی :)

۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۹:۴۰ حامد سپهر

سوفیا لورن هم بازنشستگیش به تور ایرانیا خورده متاسفانه:))

 

شادمهر هم با تریلی از روی همه دوست داشتنیهای ما گذشت متاسفانه آخه یکی نیست بهش بگه چه نیاز مالی داری که اینکارو میکنی

پاسخ:
:)) باید ببینیم فیلم چی از آب دراومده 

شادمهر...

مثل همیشه نوشته ات عالی بود و قابل استفاده.

چند شب پیش می خواستیم فیلم ببینیم، کانال بخصوصی را ماهانه پول میدیم و فیلمای جدید را هم نشون میده. من سوفیا لورن را دوست دارم. بازیگر ماهری بوده همیشه. 

توی لیست دیدم (The Life Ahead) را داره. نمونه را شروع کردم به زبان فرانسه بود. مزدک ردش کرد و گفت چیزی نمی فهمیم باید زیر نویس بخونیم که تو کندی هی باید صبر کنیم، بگذار واسه بعد.

باعث شدی امشب تنهایی حتما ببینمش. بخصوص که میگی یه بازیگر ایرانی داره. نکنه همین پسر خوش تیپی که تو عکسه رو میگی؟! 

 

بار دیگر شهری که دوست میداشتم را بارها خوندم... پیشنهاد می کنم آهنگای اون خواننده ی محبوبتو ضبط کنی و لذت ببری. 
سلام اون همسر گلتو برسون هانی جانم
 

پاسخ:
منم بی صبرانه منتظرم ببینمش.
نه‌ کریمی پیرتر از ایناست :))

سلامت باشید نسرین بانو. ممنونم 

الآن فیلم زندگی در پیش رو را دیدم. محشر بود هانی. 

من اشتباه کرده بودم. نت فلیکس این فیلم را به چند زبان می تونست نشون بده و اونروز روی زبان فرانسه بود. مزدک برام گذاشت روی زبان انگلیسی و خودش رفت بازی! ولی من باید این فیلمو یکبار دیگه در کنار او ببینم. 

کتابش را نخوندنم اما داستان، بازیها و فضاسازی عالی بودند. بخصوص پسر بچه عالی بازی کرد. 

بابک کریمی عالی بازی کرده بود و نقش مثبت و خوب مغازه داری را داشت که عاشق کتاب ها و قالی هاشه. یک شخصیت مهربون و پاک و دوست داشتنی. 

دلم سوخت که سوفیا لورن اینقدر پیر شده. من او را از فیلم گوژپشت نتردام شناختم... شاید در حدود پنجاه سال قبل... من چقدر پیرم! 

پاسخ:
زودتر ببینمش پس 😍

اختیار دارید. شما از ما هم جوون‌ترید. والو!

پس راستشو بگو ببینم چند سالته؟ 

هانی جان، بعضی از جملاتی که در دیالوگهاست با جان آدم بازی میکنه. و سمبل ها ووو

فیلم خیلی خوبی بود. ممنون بابت هل دادنت برای دیدنش

پاسخ:
من خییییییلی وقتمه‌😄😄 

آره کتابش که عالیه. 

خواهش‌ می‌کنم نسرین بانو

دیشب موقع خواب فکر کردم اسم اون فیلم شاید دن کیشوت بود نه گوژپشت نتردام. الآن لیست فیلماشو جستجو کردم دیدم هیچکدوم نبوده! ولی من مطمئنم چون یک صحنه که با دون کیشوت حرف میزنه کاملاً تو ذهنمه. تو میگی من اشتباه می کنم یا اینترنت؟ (جریت داری بگو تو)

 

 

پاسخ:
قطعن اینترنت اشتباه می‌کنه!! 😂😂

منم زیاد ازش ندیدم و تو ذهنم نیست متاسفانه 

آخه آدم نمی‌دونه چیا دیدن و چیا رو ندیدین. من سریال‌هایی که این اواخر دیدم رو بهتون پیشنهاد می‌کنم امیدوارم که تازگی داشته باشه براتون:

 

THis is us

The.Marvelous.Mrs.Maisel

The Queens Gambit

Big Little Lies‎

پاسخ:
اشکال نداره
فوقش آدم میاد میگه سه تاشو دارم و اون یکی رو دانلود می‌کنه دیگه!
مرسی:)

دیشب فیلم عالی کتاب سبز را با مزدک دیدیم. عالی بود.

پاسخ:
دلبر هم خیلی ازش تعریف می‌کرد. یادم باشه ‌اینم ببینم!

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">