احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

مثل حالِ عقاب، بی‌پرواز...

جمعه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۵۸ ب.ظ

شک ندارم چه تو جغرافیای این مرز پرگهر باشم و چه کمی آنسوتر ، اگه یه روز اسم دخترمو «ایران» بذارم بدون شک هر بار با بغض صداش می‌کنم. و حتا خندیدنش برام بغضالود خواهد بود... و چقد دوس دارم اسمشو ایران بذارم...

این روزا حال خوبی نداره وطن. توی این چند خط کوتاه نمی‌خوام از سیاست و حکومت و ... حرف بزنم. فقط می‌خوام درباره‌ی یه چیز حرف بزنم ؛ امید!

حالی که این روزها وطن داره و اصلن کاری ندارم از کجا ریشه می‌گیره برای خراب کردن حال هر کدوم از ما کافیه. هر کدوم از ما هزار تا دغدغه داریم... هزار تا برنامه ریز و درشت داشتیم و داریم و با این وضعیتی که پیش اومده معلوم نیست سر از کجا درمیارن. اما یک چیز رو خوب می‌دونم. انسان شرایط خیلی بدتر از این‌ها رو می‌تونه تحمل کنه اگر و تنها اگر امیدوار باشه. چیزی که ما رو از پا درمیاره در نخستین مرحله ناامیدیه. من منکر شرایطی که درگیرش هستیم و امیدوارم بهتر بشه نمیشم. منکر تاثیر کمبود بعضی کالای ضروری روی کیفیت زندگی نمیشم. منکر مسئولیت مسئولان برای کنترل بازار و ... نمیشم اما اینجا صرفن دارم از خودمون حرف می‌زنم. خیلی وقتا باید از درون خودمون به جنگ حوادث بریم. و الان به نظر من نخستین کاری که باید بکنیم اینه که نذاریم موج اخبار بد امیدمون رو از ما بگیره و ما هم زنجیره‌ی انتقال اخبار بد باشیم. یادمون باشه انسان حتا شرایط جنگ رو هم دووم میاره. یادمون باشه خودمون به جنگ با خودمون برنخیزیم. یادمون باشه هوای امید هم رو داشته باشیم.

یادمون باشه شاید گرونی و دلار افسار گسیخته و کمبود و تحریم و حتا جنگ ما رو نکشه اما ناامیدی و افسردگی خیلی زود له و نابودمون می‌کنه.

مواظب خودتون و دور و بری‌هاتون باشید.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۶
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۷)

می‌دونی، من انقدری که از خراب شدن امیدهام می‌ترسم از ناامیدی نمی‌ترسم. اصلا یه جوری شدن که خود امید برام ترس و ناامیدی می‌آره.
راستی... چقدر خوبه که دوباره می‌نویسی.
پاسخ:
ممنونم از لطفت.
و
امید چیز خوبیه :)
شما یک دلیل بیار که امیدوارم باشیم دلار 800تومانی برگرده
پاسخ:
مسلمن نمیشه به گذشته برگشت اما امید داشتن کمک می‌کنه با دلار 14 تومنی حال بهتری داشته باشیم.
۱۶ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۴۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
گفتند از دل‌خوشی‌های کوچیکمون بنویسیم:-)
امیدتون همیشه زنده باشه.
پاسخ:
ممنونم
انقدر این فضای منفی توی جامعه و خانواده ها و خبرها و حتی همین بلاگ زیاد شده که هرچقدرم ادم سعی میکنه خودشو از این فضای منفی دور نگه داره بازم نمیشه۰۰۰
پاسخ:
آره سخته. اما میشه بوبک جان
یعنی شما فکر می کنید امید میتونه کمکمون کنه؟
اصلا کافی نیست...
پاسخ:
امید شاید نتونه قیمت دلار رو پایین بیاره اما مسلمن می‌تونه کمک کنه روزامون بهتر بگذرن
وقتی زیر بمباران اخبار منفی و ناامیدکننده قرار بگیری خیلی سخته حفظ کردن امید ...  
پاسخ:
درست می‌گید
همش یاد فیلم پیانیست میفتم. چقدر والدک جون کند. همزادپنداری دارم باهاش ولی بدیش اینه که فقط فکر می کنم خودمم که مشکلات بزرگ دارم. واقعا باید برم با یه روانشناس حرف بزنم.

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">