احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

بی‌شعوری تا همیشه!

شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۰۹ ب.ظ

فروردین رو به پایانه! می‌تونید یه بار دیگه این جمله رو بخونید تا مطمئن شید درست خوندین! فروردین رو به پایانه!

تا اینجا هیچ کار فرهنگی‌ای!! نکردم! یعنی فیلمای ندیده همچنان سر جاشونن ، کتابای نخونده هم همینطور! و بخش ترسناک ماجرا اینه که نمایشگاه کتاب هم در پیشه! البته دو سال اخیر نمایشگاه کتاب جذابیتی برام نداشته و امسال احتمالن به خاطر در پیش گرفتن ریاضت اقتصادی نمیرم نمایشگاه اما این فقط یه فرضیه است! و شاعر میگه : آمدی و همه‌ی فرضیه‌ها ریخت به هم!* خلاصه هیچ بعید نیست بازم کتابای نخونده بیشتر بشن.

و اینم بگم البته یه کتاب رو شروع کردم به خوندن ؛ هنر همیشه بر حق بودن از شوپنهاور. این کتاب به شما میگه چطور وقتی حتا حق با شما نیست کاری کنید که برنده‌ی بحث باشید. این فرضیه هم مطرحه که شوپنهاور چنین چیزی رو قبول نداشته و این دستورالعمل رو به قصد کنایه و طعنه نوشته ولی سوی دیگر ماجرا هم طرفدارانی داره و میگن نمیشه به سادگی ازش گذشت و شوپنهاور خیلی هم جدی نوشته این کتاب رو. اگه ازش چیزی سر درآوردم درباره‌ش بیشتر حرف می‌زنم!

بی‌شعوری! لازم دیدم همین روزای آغاز سال تاکید کنم بی‌شعوری هم‌چنان بد دردیه و امسال هم بزرگ‌ترین مشکل کشور ما بی‌شعوریه! در همه زمینه‌ای! از اونایی که با سنگ و چوب به جون سیاه‌گوش میفتن تا اونایی که از شیشه ماشین آشغال می‌ریزن تو خیابون همه و همه از یک درد رنج می‌‌برن و اونم بی‌شعوریه! یه کلیپ دیدم که طرف پشت ماشینا راه میفتاد و هر چی پرت کرده بودن تو خیابون رو برمی‌گردوند تو ماشین‌شون. شاید براتون خطر جانی داشته باشه اما شدیدن پیشنهاد میشه این حرکت! می‌دونید که ما ملت عصبانی‌ای هستیم! از صف نذری گرفته تا صف توالت یه سره داریم یقه‎‌ی همو جر می‌دیم! خلاصه که مواظب خودتون باشید! راستی اینم بگم خوندن کتاب بی‌شعوری - ولو هر سه جلدش- هم هیچ تاثیری نداره! می‌دونید که جزء کتابای پرفروش ایرانه اما تغییری توی رفتار ملت می‌بینید؟ نه والا! حتا خود آقای کرمنت یه کتاب داره به اسم «بی شعوری تا همیشه» و کلن قطع امید کرده از بعضیا! پس دلخوش به درمان این بزرگ‌ترین بیماری قرن نباشید!

خب فکر کنم غر برای امروز بسه. اگه ادامه بدم ممکنه وارد مصادیق بی‌شعوری در اطرافیانم بشم که خودش یه کتابه!

ایام به کام!

موافقین ۱۰ مخالفین ۱ ۹۷/۰۱/۱۸
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۱۰)

تظاهر به دانائی

انسان بجای اینکه بخود بگوید « من می خواهم بدانم » می گوید «من می دانم» و بسرعت این امر بر وی مشتبه می گردد و از همبن جا ریای دانستن آغاز می شود : تظاهر به دانستن. این تظاهر بطور اتوماتیک و جادویی عمل می کند و دیگر فرد بکلی مطمئن  است که واقعاً می داند زیرا حالا دیگر می داند و شکی هم ندارد تا ... بناگاه می بیند که دچار جنون شده بوده است و اصلاً هیچ نمی داند. و از اینجا صدق شناخت آغاز می شود ولی بندرت کسی پذیرای این صدق و این « نمی دانم » می  شود. « می دانم » ادعاست و « نمی دانم» واقعیت است که محصول نهایی «می دانم » است. واقعیت بشری محصول ریاست.

.....

انسان بمیزانی که عاشق نیست عشق نمائی می کند و بمیزانی که اهل دین نیست دین نمائی می کند و بمیزانی که خوشبخت نیست خوشبخت نمائی می کند. بمیزانی که شاد نیست می خندد و می رقصد و بمیزانی که اهل شعور نیست شاعری می نماید و ...


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب شناخت شناسی ص ۵۵


پاسخ:
سخن به جایی بود
ممنونم :)
به به! :))) هم خیلی خندیدم هم خیلی لذت بردم ... یجورایی همش حرف دل من بود ... ایام سو نایس به کام باشه موسیو :*
پاسخ:
مرسی مادام!

عصبانی نشو ...نفس عمیق بکش:)) 
آدم ها بد نیستند بلد نیستند جناب هانی بزرگوار
پاسخ:
چشم :دی

ولی بعضیا واقعن بدن یاقوت. آگاهانه بدن
۱۸ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۱۰ آقای دیوار نویس
یه کتاب را شروع کنید و تا تمام نکردید دست به هیچ کتاب دیگه ای نزنید...البته فکر کنم سرتون شلوغه که کتاب نخونده دارید :)
واقعا هم خوندن کتاب بیشعوری باعث درمان نمیشه...بیشتر برای اطلاعات راجع این بیماری هست...و چه بسا کسانی که میخونند و بیشعور تر میشوند!  
روزتان به کامتان :)
پاسخ:
میشه گفت شلوغه. در واقع کار نای کتاب خوندن برام نمی‌ذاره.

مرسی :)
۱۸ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۵۸ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
یه لیست بلندبالا از کتابهای نخونده ۹۶ منتقل کردم به ۹۷:|
پاسخ:
من دیگه لیست‌شون نکردم:)))
من برعکس امسال خیلی خوب شروع شده برام. برای خودمم عجیبه!!! اهدافم رو 80 درصد دارم دنبال میکنم. یه کتاب رو تموم کردم و دو کتاب رو دارم موازی میخونم.
خیلی دلم میخواد بالاخره قسمت شه بیام این نمایشگاه کتاب! صرفا جَوش برام جذابه حتی اگر نتونم چیزی بخرم چون علاوه بر بودجه و مسائل مالی، اینکه چطور باید تا شیراز حملشون کنم هم هست!
پاسخ:
چه عاالی

انشالا امسال قسمت بشه. کتاباتو توی همون نمایشگاه می‌تونی بدی پست! 
واقعا نزدیک بودن نمایشگاه کتاب تهران وقتی هنوز کتابای نمایشگاه کتاب شهر خودمو نخوندم ترسناکه
ممنون که باعث شدید شروع کنم:-)
پاسخ:
باعث خوشحالیه :)
۲۱ فروردين ۹۷ ، ۰۶:۱۸ خورشید جاودان
امان از دست تو خودت که کتاباتو نمیخونی خب بده من بخونم 
اقا تنها راهت اینه به بی شعوری اطرافیانت فکر نکنی مثل من اینجوری راحت تری هروقتم میخوام فکر کنم طبق گفته کتاب کرمنت همه ما یه رگ بی شعوری داریم به خودم میگم دختر جون خودتم یه بیشعوری پس بهشون خرده نگیر مردی برو خودتو درمون کن و بیشعور درونت رو یه کاریش کن اینجوریه که یه لبخند میزنم و کلا بیخیال بی شعورای اطرافم میشم
من از اول فروردین تا الان که رو به اتمام فقط دو کتاب خوندم و این اصلا خوب نیست باز رفتم تو کما ولی اگر هانی کتابای نخونده اش رو بهم بده با کمال میل می پذیرم

پاسخ:
در مورد کتابام با من شوخی نکنا :دی

من به بی شعوری‌شون فکر نمی‌کنم. بی‌شعوری‌شون جفتک می‌ندازه تو زندگی من!!
۲۱ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۱۳ بالون سرگردان
امسال تا الان طبق برنامه پیش رفته خداروشکر

صف دلار هم .... 
پاسخ:
خدا رو شکر :)


نگم برات :|
۲۲ فروردين ۹۷ ، ۰۱:۰۸ خورشید جاودان
کاملا جدی گفتم 😁
کتاب احتکار میکنی که چی بشه 
تازه میخواد بره نمایشگاه کتابم بخره باز 
بیست و ششم تولدمه میتونی همشو یه جا کادو تولد بدی قبلش یه قرص زیر زبونی بذار دهنت من هیچگونه مسولیتی قبول نمیکنم در مورد عواقب بعدش
یا جای کمپوت اناناسایی که نیومدی عیادتم تا گچ پامو باز کردم
یا شیرینی رسیدن به اون خواسته است 
ببین کلی دلیل هست که کتاباتو بدی به من

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">