احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

زنده باش! لطفن!

شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۲ ب.ظ
شاید موزیک ویدیو «زندگی» علی عظیمی رو دیده باشید. کلی شخصیت‌های دوست داشتنی معاصر رو توی این ویدیو می‌بینید. از رضا قاسمی و رضا دقتی گرفته تا مهسا وحدت و محسن نامجو و ... . 
من کسی نیستم که زیاد هوشنگ ابتهاج خونده باشم اما نمی‌دونم چرا تمام طول ویدیو هی می‌گفتم پس سایه کو؟ پس ابتهاج چی؟ منتظر بودم که میون این آدم‌های خوب معاصر ما ، سایه رو هم ببینم. و تصور کنید {خطر اسپویل!!) ویدیو ثانیه‌های آخرشه ، تصویر فید شده و اثری از سایه ندیدین و یک لحظه پس از فید تصویر ، سایه رو توی قاب می‌بینید. حس من در اون لحظه حس عاشقی بود که خیلی ناباورانه معشوقشو میون شلوغی ملاقات کرده! و خب این ویدیو به سایه تقدیم شده.
حس بسیار خوبی به این آدم «دوست داشتنی» دارم. خیلی برام دوست داشتنیه و نمی‌دونم این حس از کجا شروع شد! فکر می‌کنم از آخرین بازمانده‌های شاعران خوب و انسانه. شاعرانی که شعر رو برای زیر شکم نمی‌خوان و به قول مهدی موسوی در وصف عشق و زیر شکم شاعری نمی‌کنه. برای همینه که به دل می‌شینه. و امان از صداش. اصلن دلیل نوشتن این پست این بود که داشتم به یکی از دکلمه‌هاش با تار لطفی گوش می‌کردم. با خودم فکر کردم کی می‌خواد جای لطفی رو بگیره؟ جای مشکاتیان رو؟ به این فکر کردم که نسل دوست داشتنی‌مون دارن یکی یکی از دنیامون کم میشن. البته دنیای مادی‌مون. و به این فکر کردم اگه ابتهاج...
 
بخشی از شب شعر. تار لطفی به خودی خود دیوانه‌کننده است. چه برسه به اینکه همراه با شعر و صدای سایه باشه.
 
 
چه فکر می‌کنی؟
که بادبان شکسته ، زورق به گل نشسته‌ای ست زندگی؟
در این خراب ریخته 
که رنگ عافیت ازو گریخته 
به بن رسیده راه بسته ای ست زندگی ؟
 چه سهمناک بود سیل حادثه
که همچو اژدها دهان گشود 
زمین و آسمان ز هم گسیخت 
ستاره خوشه خوشه ریخت 
و آفتاب در کبود دره‌های آب غرق شد 
هوا بد است 
 تو با کدام باد می روی؟
چه ابر تیره ای گرفته سینه تو را 
که با هزار سال بارش شبانه روز هم
دل تو وا نمی شود
تو از هزاره‌های دور آمدی
 در این درازنای خون فشان 
به هر قدم نشان نقش پای توست
 در این درشتنای دیولاخ
ز هر طرف طنین گام‌های رهگشای توست 
بلند و پست این گشاده دامگاه ننگ و نام 
به خون نوشته نامه وفای توست
به گوش بیستون هنوز
صدای تیشه های توست 
چه تازیانه‌ها که با تن تو تاب عشق آزمود
 چه دارها که از تو گذشت سربلند 
 زهی شکوه قامت بلند عشق 
که استوار ماند در هجوم هر گزند 
نگاه من 
 هنوز آن بلند دور 
 آن سپیده آن شکوفه زار انفجار نور 
 کهربای آرزوست 
سپیده ای که جان آدمی هماره در هوای اوست
به بوی یک نفس در آن زلال دم زدن 
 سزد اگر هزار بار 
بیفتی از نشیب راه و باز 
رو نهی بدان فراز 
 چه فکر می کنی ؟
جهان چو آبگینه شکسته ای ست 
که سرو راست هم در او شکسته می نمایدت 
جنان نشسته کوه درکمین دره‌های این غروب تنگ
زمان بی کرانه را 
تو با شمار گام عمر ما مسنج 
به پای او دمی ست این درنگ درد و رنج
به سان رود
 که در نشیب دره سر به سنگ می زند
رونده باش
امید هیچ معجزی ز مرده نیست زنده باش!
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۷
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۱۳)

۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۴۶ بهار پاتریکیان D:
دست شما مرسی!:))
لذت بردیم D:
پاسخ:
خواهش می‌کنم :)
۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۱ خورشید جاودان
عالی بود دانلود کردم 
پاسخ:
لذت ببرید :)
۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۱۱ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
دوران دبیرستان، تاریخ ادبیات معاصر موضوع دوست داشتنی برای من بود و از همونجا علاقه م به خیلی از نویسنده ها و شاعرهای معاصر شروع شد! سایه یکی از اونها بود!
زنده باشید.
پاسخ:
یادش بخیر ادبیات مدرسه...

:)
بلهههه شاعررررشر گوگولی تی خودمونه. عشقه عشششششق:)

شعراش عیق و دلنشینه، آدم به خوبی حسشون میکنه
پاسخ:
آره. متولد گیلان :)
صبح و روزمون رو به نیکی ساختید ...متشکر ...
خدا سرمایه های ما رو حفظ کنه ...
پاسخ:
آمین 

:)
هانی من عاشقانه سایه رو دوست دارم. الان که پست گذاشتی یعنی میخوام خودمو تیکه پاره کنم و کلی ازش حرف بزنم. از شکلش از صداش از زندگیش از حرفاش از فکر کردنش از کاراش از شمایلش (که چه نیکوست) از ذره ذره ی وجودش :/ 
ولی خب نمی گنجه.


این شعرش بی نظیره. هرچند که من ویدیوی این کار رو دوست دارم ولی از آهنگش خوشم نمیاد. دکلمه ی خود سایه محشرتره.
پاسخ:
حرف بزن حرف بزن !


:)
ای وای ...
این پست ....

پاسخ:
:)
من چقد غلط املایی داره کامنتم! خاکِ میسر دِ
پاسخ:
:))))))
امیر هوشنگ ابتهاج همشهری دوست داشتنی من ، باعث افتخار ما رشتی هاست ، خدا حفظش کنه ..


ممنونم بابت این پست سرشار از زیبایی :))))
پاسخ:
درود بر شما و همشهری‌تون و شهر قشنگ‌تون :)
خیلی خیلی خیلی خوب بود
مرسی از اشتراکش با ما
پاسخ:
خواهش می‌کنم
ممنون از حضور شما :)
شاید ناراحتت کنم با گفتن اینکه اولین آهنگ محسن نامجو رو که گوش کردم، فکر کردم این دیوانه کیه دیگه؟ 
من هنری تو صدا و اجراش ندیدم.
ویدیو و بقیه ی هنرمندا رو دوست داشتم
پاسخ:
فکر می‌کنم با آهنگ خوبی نبوده این آشنایی. باید چن تا از کارا که احتمالن بیشتر می‌پسندین رو بفرستم براتون :)
بفرست چون اونی که من دیدم عین این بود که یه آدم معتاد و دیوانه و خل نشسته و صداهایی از خودش در میاره اسمشم گذاشته هنرمند!

منتظرم هانی جان
پاسخ:
:)))))))

چشم حتمن
۱۴ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۴۱ خورشید جاودان
مامان منم مثل نسرین خانم به نامجو میگه دیوونه :))
البته منم هم جز دیوونه ها حساب میکنه که با نامجو در حد عربده همخونی میکنم:)))))
هر چی هم بگم مادر من هر کسی یه سلیقه داره که تو کتش نمیره 
حالا همین مشکلو با سینا حجازیم داریم بهش میگه  دیوونه لوس خنک :)))

پاسخ:
:))))

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">