احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

این سه‌شنبه هم می‌گذرد...

سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ق.ظ

*به چیزی که مطمئنم اینه که تو بدون پول نمی‌تونی خوشبخت باشی، همین. من هیچ از سطحی‌نگری و احساساتی بودن خوشم نمیاد. دوست دارم آگاه باشم. تقریبن ما در همه‌ی موارد زندگی‌مون رو به پول درآوردن می‌گذرونیم، در حالی که باید پول خرج کنیم تا زمان به دست بیاریم. این تنها موضوعیه که خیلی واضح و روشن همیشه دنبالش بودم... برام مثل روز روشنه که آدمای پولدار احساس خوشبختی نمی‌کنن. ولی مسئله این نیست. داشتن پول یعنی تصاحب زمان. این نظر اصلی منه. زمان رو میشه خرید. پولدار بودن یا شدن، داشتن زمان برای خوشبختیه، اگه عرضه‌شو داشته باشی... . بیست و پنج سالم که بود، از پیش می‌دونستم هر آدمی که احساس و اراده و شوق به خوشبختی داشته باشه، مستحق اینه که ثروتمند باشه.به نظرم شوق به خوشبختی باارزش‌ترین چیزیه که تو قلب آدمی نهفته‌س. من فکر می‌کنم این همه چی رو توجیه می‌کنه... . فکر نکن میگم پول خوشبختی میاره. فقط منظورم اینه که برای قشر خاصی از آدم‌ها خوشبخت بودن امکان‌پذیره، به شرطی که زمان رو تصاحب کنن و اینکه داشتن پول راهیه برای رهایی از پول.

مرگ خوش/ آلبر کامو

__________________

+اگه یه روز پولدار بشم میرم تو خیابون، نخستین کسی که گفت پول خوشبختی نمیاره رو می‌کشم و دیه‌ش رو میدم! (توییتر)

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۷

یادداشت‌های شما (۶)

وای فقط اون جمله آخری
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۲:۲۳ عارفه هستم
در مورد پی نوشتن باید بگم باید رضایت خانواده اش رو گرفت وگرنه با همه پولداری پای چوبه دار می رود
می دونی من عمیقا معتقدم پولداری رفاه می اره اما خوشبختی لزوما ربطی به پولداری نداره 
خوشبختی بر می گرده به نوع نگاه تو  من می گم فقط برای قشر خاصی از آدم ها خوشبختی امکان پذیر نیست
داشتن پول تا حد نسبی برای رفاه و آسایش روانی لازمه اما از یه جایی به بعد دیگه نقشی تو خوش بختی نداره و اون نوع تفکر و دید تو به زندگی و استقاده از زندگیه که به تو معنای خوشبختی رو می دهد.
من یک روز عمیقا داشتم فکر می کردم آیا خوش بختم و خوشبختی من در چه چیزه زندگیمه؟
جوابم به خودم این بود اره نسبتا احساس خوشبختی می کنم اما دلیلم داشتن رفاه تو زندگیم نیست من وقتی که می تونم هنوز کنار پدربزرگ مادربزرگم زمان سپری کنم این که مامانم کنارمه این که فامیل و دوست های خوبی دارم واین که می تونم درس بخوانم و احساس مفید بودن داشته باشم و خودم آینده ام رو بسازم و براش تلاش کنم و به زندگیم جریان و پویایی بدهم به من حس خوشبختی می دهد هر چند قطعا خوشبختی نسبیه و من نمی تونم به صورت مطلق چنین حسی داشته باشم. 
پاسخ:
اینکه اول جواب پی‌نوشت رو دادین خیلی هوشمندانه بود :)) از تصمیمم صرفنظر کردم!!

می‌تونم خط دوم رو اینطور اصلاح کنم که "خوشبختی شاید لزوما ربطی به رفاه نداشته باشه". یعنی ممکنه طرف رفاه داشته باشه ولی احساس خوشبختی نه که فکرم نمی‌کنم زیاد پیش بیاد.
باهاتون موافقم که خوشبخت بودن یا نبودن ناشی از نگاه خاص هر کسی به زندگی خودش هست. چیزایی که برشمردین چیزای خیلی خوب و لذت‌بخشی هستن.
اگه بگیم خوشبختی یعنی اینکه از زندگی و وضعیت خودت رضایت داشته باشی خب این تعریف جوانب اقتصادی رو هم در بر می‌گیره. البته باز هم میشه بگی "رضایت" هم نسبیه و باز روزی از نو ولی چیزی که برای من مسلمه همین جمله‌ی پربسامده که "شاید پول خوشبختی نیاره ولی نداشتنش قطعن بدبختی میاره" . در واقع پول به خودی خود وسیله‌س. پول برای زندگی، نه زندگی برای پول. اگه پول نداشته باشی بسیاری از فاکتورهای خوشبختی رو از دست میدی. خصوصن توی جهان امروز. ما ممکنه یه خانواده‌ی خیلی خوب داشته باشیم ولی آیا این از پول بی‌نیازمون می‌کنه؟ نه. حالا از اون طرف؛ اگه پول نداشته باشیم فشارهای روانی روی رابطه‌مون با خانواده تاثیر می‌ذاره؟ قطعن بله! و آیا این خانواده‌ی خوب دچار کشمکش نمیشه؟ مسلمن میشه. خب اینجا فاکتور غیر مادی خوشبختی‌مون رو به دلایل مادی از دست دادیم. پول همه جا حضور داره! این چیزی نیست که من بخوام ولی هست و واقعیت جامعه است. خوشبختی یک حسه و این حس ملزوماتی داره و من شدیدن معتقدم درصد بالایی از ملزومات این حس خوب به پول ارتباط دارن
"داشتن پول یعنی تصاحب زمان"

چقد خووووووب نوشته!
کاش میشد پول رو حذف کرد.یه جور دیگه ارزش گذاری کنن همه چیو!یا اینکه کاش همه آدما بتونن توو یه سطح خوب زندگی کنن و دغدغه بی پولی آزارشون نده!


پاسخ:
کاش میشد اما نمیشه!
۲۷ مهر ۹۵ ، ۲۳:۴۳ امیر بهزادپور
پولدار بودن تضمینی بر خوشبختی نیست...‌ولی بی پولی دلیل اصلی بدبختی خواهد بود...

پست عالی بود...لایک
پاسخ:
دست کم بعد مادی خوشبختی رو تضمین میکنه!! نه؟

:)
منم فکر میکنم این حرف صحت نداره.
قسمت مهم خوشبختی رفاهه و پول رفاه میاره.
یه دختر عمه داشتم که چهل سال پیش بخاط یه عشق پرشور ده ساله از خونه فرار کرد و پدرش مجبور شد به پسر ندار بله بده. یه سال نشده دختر عمه ام برگشت خونه ی پدری و گفت: غلط کردم.
پرسیدم چی شد؟
گفت:
نسرین جون، وقتی نداری پاشو از در میاره تو، عشق از پنجره فرار میکنه. 

پول خیلی مهمه. نفی کردنش یه شوخی بزرگه!
از اون بشنو و باور نکن ها.
فول به چنگ بیار تا می تونی هانی جانم... فووووول
پاسخ:
بسیار کامل و جامع!! باید ببینی وقتی پول نباشه از اخلاق خوب چیزی نمی‌مونه توی خونه!
چقدر خوب بیان کرده رابطه ی بین پول و خوشبختی رو.
شاید یه زمان میشد گفت خوشبختی بدون پول هم ممکنه اما در زمان حال و با پولی شدن خیلی چیزا دیگه این حرف فقط یه شعاره.
اگه برای رسیدن به خوشبختی قرار باشه یه مسیری رو بریم قطعا آدمای پولدار زودتر به مقصد میرسن؛ البته اگر بلد باشن چطور از امکاناتشون استفاده کنن که خب خیلی ها بلد نیستن.
با همه ی اینا بهانه های کوچیک برای احساس خوشبختی تو زندگی همه وجود داره به نظرم...
پاسخ:
با همه‌ی این‌ها دلخوشی‌های کوچک کم نیست
اما
کم است!

اگه برای رسیدن به خوشبختی قرار باشه یه مسیری رو بریم قطعا آدمای پولدار زودتر به مقصد میرسن. تمام!!

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">