احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

چیو میخوای عوض کنی؟ گیر میفتی، ولش کن!

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ق.ظ

علوم فیزیک، موسیقی، نقاشی و معماری شاید اما ادبیات به یقین با مرگ آزادی اندیشه، به هلاکت می‌رسد.

در عصر ما آزادی معنوی از دو سو مورد تهاجم قرار می‌گیرد؛ از سوی دشمن نظری آن؛مدافعان خودکامگی و از سوی دشمن حقیقی و درجه یک آن؛ انحصارگری و کاغذ‌بازی. هر نویسنده یا روزنامه‌نگاری که در صدد حفظ شرافت و درستکاری خود باشد، بیشتر از سوی گرایشات عمومی بازداشته می‌شود تا شکنجه‌های عملی. علاوه بر این دو، عامل دیگری نیز علیه او دست‌اندرکار است که عبارت است از تراکم رسانه‌هایی که به دست چند نفر ثروتمندی می‌چرخد که انحصار رسانه‌ها را در چنگ خود دارند، و عامل سوم، عدم تمایل عموم مردم به خرید کتاب است...

آنگاه که ادبیات و سیاست در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند، استبداد بزرگترین فشار خود را به ادبیات وارد می‌آورد، در حالی که علوم نظری هرگز تا بدین اندازه در خطر نیستند. همین نکته تا حدوی گویاست که چرا در همه‌ی کشورها،برای دانشمندان آسان‌تر است که در صف دولت خود قرار گیرند تا برای نویسندگان. از این میان به ویژه برای نثر‌نویسان این همکاری صمیمانه غیرممکن است. نویسندگان نمی‌توانند دایره‌ی اندیشه‌های خود را محدود کنند بدون آنکه قدرت ابتکار خود را بکشند.


بخشی از مقاله‌ی ادبیات در جامعه‌ی دیکتاتوری، جورج اورول، 1940

عنوان از آهنگ let it go از کیوسک. دانلود کنید

+ قرمزها همیشه قابل کلیکن :)


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۷
هانی هستم

جورج اورول

کتاب

یادداشت‌های شما (۳)

دلم می خواد یه چیزی بنویسم اما نمی دونم چی! 
پاسخ:
واژه‌هات سر به راه شدن برگرد!
۱۷ مهر ۹۵ ، ۲۱:۴۵ عارفه هستم
این مقاله رو خواندم البته کامل نه
می دونی وقتی روزنامه نگاری رو انتخاب کردم و کار کردم قسم خوردم شریف بنویسم و از ان چه که فکر می کنم حقه دفاع کنم. 
واقعیت اینه در هیچ جای جهان ازادی وجود ندارد. ابدا منظورم ازادی و رهایی از هر قید و بندی نیست که اگر من رو بشناسی می دونی خواهان چنین آزادی هایی نیستم و معتقد بهش هم نیستم. 
می دونی من خیلی خوب درک می کنم. من خسته شدم از برچسب خوردن من خوشم نمی اید من رو به هزاران افکار و رفتاری ربط بدهن که من نیستم و من اون طوری فکر نمی کنم
اما عمیق معتقدم هرکسی با تمام فشارها چه از طرف حکومت و چه افکار عمومی برخی مردم ادمیزاد باید تا اخرین لحظه برای ان چه که عمیقا معتقده درسته قلم بدست بگیره  حتی اگر چیزی عوض نشه دست کم  تو در راهی نوشتی و سختی کشیدی و مردی و جونت بالاز اومده که ایمان داری درسته
پاسخ:
منم کاملش رو پیدا نکردم متاسفانه.

من باور دارم که روزنامه‌نگاری یک شغل نیست،یک رسالته و هر کدوم از روزنامه‌نگاران به چیزی جز نشر راستی و حقیقت مامور نشدن. بگذریم که بعضیا توی روزنامه‌شون چی می‌نویسن که میشه به سادگی اونا رو همون انحصارگران دونست و اصلن جزء رسولان راستین حقیقت حسابشون نکرد. همیشه هستن کسانی که نونشون از کتمان حقیقت دربیاد و عادیه که به هر چیزی چنگ بزنن برای رسیدن به هدفشون.
 تعهدی که شما دارید واقعن ستودنیه. خوشحالم که شما خوندین این مطلبو و نظرتونو نوشتید :) برقرار و پاینده باشید.
۲۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۹ جلبک خاتون
نقاش ها چطور؟  :)

یاد چشم هایشِ  علوی و استاد ماکانِ ش افتادم  :)

و همینه ! همینقدر درست و قاطع !
احساس ! احساس فقط در ظاهر انعطاف پذیره.....در بطن ش‌که بری میفهمی که یه احساس ساده چه کارها که نکرده و ادبیات برای من همین حالت رو داره....چیزیه که زاده ی احساسه.و یا شاید احساس زاده ی اون‌باشه.


+ ولی اینهمه پست گذاشتن انصافانه س؟  :|
والا....چیه اخه برادر من....
پاسخ:
درباره ی نقاش ها به طور خاص توی این چکیده چیزی نبود فکر کنم. 
و
درسته. احساس بسیار شکننده س.

+ روزی یکی همه ش. خیلیه؟؟ تو بیشتر افتخار بده خو!! اگه درس هر روز رو همون روز بخونی آخر ترم تلنبار نمیشه مشاور جان:دی

+مرسی از حضور گرمت تینا :)

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">