احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

عصبانی نیستم!

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۶ ب.ظ

1- ماشین ریش‌تراش کار نمی‌کنه. چند بار امتحانش می‌کنم ولی به جای تراشیدن ، مو رو می‌کنه. عصبانی میشم ولی به جای کوبیدنش به زمین ، می‌ذارمش کنار و بی خیال ریش تراشیدن می‌شم.

2- یکی از همسایه‌ها برای نمی‌دونم چندمین بار لامپ پارکینگ رو روشن گذاشته. ساعت سه شبه و روشنیش از نورگیر می‌خزه توی اتاق خواب و نمی‌ذاره بخوابم. عصبانی میشم ولی به جای داد و قال پتو رو می‌کشم روی سرم و تلاش می‌کنم بخوابم.

3- زیر تلویزیونی سفارش دادم. بعد از 45 روز که موعد تحویل بوده خبر می‌گیرم و تازه می‌گن به خاطر یه سری مشکلات ناخواسته سفارش‌تون رو مرداد تحویل میدیم. به تماس‌ها و پیام‌ها درست جواب نمیدن و یه بار وعده‌ی یک هفته‌ی بعد و یک بار وعده‌ی آخر مرداد رو می‌دن. عصبانی میشم ولی میگم باشه و قطع می‌کنم.

4- زنگ می‌زنم تامین اجتماعی پیگیر بیمه‌م میشم. میگن نامه به دستمون نرسیده. بعد از چند روز زنگ می‌زنم جایی که باید نامه رو می‌فرستادن و میگن یه هفته پیش فرستادیم. عصبانی میشم. باید زنگ بزنم و هر چی بد و بیراهه نثارشون کنم اما به پیگیریش قناعت می‌کنم.

5- از طرف رییس واحد برای چیزی که مقصر نیستم بازخواست میشم و باهام بدرفتاری میشه. ارزشیابیم رو زیر صفر رد می‌کنه هر سال و هر از چند وقت یک بار جواب خشک شدن دریاچه ارومیه رو هم از من می‌خواد. عصبانی میشم اما سکوت می‌کنم. نمی‌تونم جوابی بدم و اوضاع رو بدتر کنم.

6- کرونا داره آدم می‌کشه. هر روز اوضاع بدتر میشه. نمی‌تونیم سفر بریم ، یه خرید راحت داشته باشیم ، یه تفریح ساده  یا حتا درست و حسابی عزیزان‌مون رو ببینیم. اصلن نمی‌دونیم خودمون یا عزیزان‌مون تا چند روز دیگه زنده‌ایم و اصلن دنیای بعد از کرونا رو می‌بینیم یا نه اما اراده‌ای برای تغییر وضع موجود نیست ، جونمون برای کسی اهمیت نداره و تصمیماتی که گرفته میشه اوضاع رو بدتر میکنه. عصبانی میشم اما به یه «لطفن کرونا رو جدی بگیرید» توی استوری اینستاگرام بسنده می‌کنم.

7- هر روز خبرهای عجیب و غریب از اختلاس‌ها و دزدی‌های محیر العقول منتشر میشه و من تا سر ماه باید دو دو تا چارتا کنم. هر روز یه مسئول یه حرفی می‌زنه که کله‌ی آدم داغ میشه. هر روز صدها نفر توی خودروی بی‌کیفیت کشتونده میشن. هر روز ده تا اتفاق میفته که به جنون می‌کشدت اما ... هیس! دیوار موش داره‌ها!

عصبانی میشم. باید داد بزنم ، بریزم ، بشکنم ، فریاد بکشم و هر چی توی سرمه بریزم بیرون. باید حرف بزنم و بگم عصبانی‌ام ، کلافه‌ام ، خشمگینم. بگم خسته شدم ، نا ندارم ، نمی‌کشم.

اما سکوت می‌کنم. سکوت می‌کنم و نشون می‌دم که آرومم و همه چی خوبه و چیزی نمی‌تونه منو ناراحت کنه و از کوره به در ببره. سکوت می‌کنم و اجازه نمی‌دم خشمم بروز پیدا کنه و این انرژی منفی رو بریزه بیرون. می‌ریزم توی خودم. و خوب می‌دونم این خشم‌ها و عصبانیت‌های بروز پیدا نکرده ، این حرفای در گلو مونده یک روز مثل یه جلاد بی‌رحم گردن ما رو می‌زنن.

+مثالایی که زدم فقط چند نمونه از هزاران موقعیتیه که ممکنه برای هر کدوم از ما پیش بیاد و ما به هزاران دلیل نمی‌تونیم خشم و عصبانیت‌مون رو در اون موقعیت بروز و نشون بدیم. کنترل خشم و عصبانیت خوب و لازمه اما بعضی وقتا مثل یه غلطک از روت رد میشه و روح و روانت رو کبود می‌کنه.

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۵
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۱۹)

1- پیچشو یکم سفت کن .. روغن بزنی بهتر میشه ... هرچند یه بار کلا باز و بسته ش کن تمیزش کنی بهترتر میشه

 

2-برای بار چندم میرفتی خودت خاموش میکردی اینجوری اذیتت نمیکرد ... من شده سه طبقه بالا رفتم لامپ اضافه خاموش کنم ...:))

 

3- زیر تلویزیوینی که قراره 45 روزه بسازن و تحویل بدن و همون زا روز اول نباید سفارش میدادی حالا که دادی دندون رو جیگر بذار

 

4- کار اداری همینه خدا صبرت بده!

 

5- رئیس تو باید بیاد پیش رئیس من لنگ بندازه 

 

6- همه بغل دستی های من کرونا گرفتن و برگشتن من خودم منتظرم کی قراره بمیرم

 

7- خبرای بد رو نخون ... برو بشین ببین آخرین ورژن موهای اکستنشن تهرانی چیه و چند متریه .. بیخیال دنیا!

 

:))

پاسخ:
1- مرسی از راهنماییت. تازه برده بودمش تعمیر و درستش کرده بودن. بازی درمیاره لاکردار!
2-فراخی بر من مستولی گشته بود و اجازه نمی‌داد.
3-معمولن کارای سفارشی زمان می‌بره مگر اینکه چیز آماده بخری که چیز دلخواه ندیده بودیم.
4- لعنت به کار اداری. 
5-با هم رقابت دارن این طبقه سر نچسب بودن.
6- انشالا سلامت باشید. اوضاع بی ریختیه :(
7- اینا واسه ما جواب نمیده شوربختانه.

+مرسی که خوندی و نوشتی :) برقرار باشی.

ته هر جمله ایی میشد بنویسی چون من ایرانی ام و ایران زندگی میکنم

پاسخ:
:(
۰۵ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

شاید یه روزی سرریز کنه.

پاسخ:
هیچ بعید نیست!!

خدا کنه قفسه سینه از آه پر نشه که اون روز غم انگیزه ..

 

گاهی عصبانیت رو نشون بدین  هیچ اشکالی نداره ...

 

پاسخ:
می‌ترسم از عصبانیتم همه آفاق بسوزد :))

نه اینقدر دیگه ...اندازه نمکش ...:)

پاسخ:
:))

من مدتیه که سر همه شون داد و بیداد میکنم...

 

بعد هم پشیمون میشم.

پاسخ:
دست کم خالی میشی!

چه خوب توصیف کردی

پاسخ:
:)

بیش از حد تصورت ناراحت و نگران همه ی عزیزام و حتی غریبه ها (نه همه) هستم. وقتی به اونهمه تناقض و تفاوت بین طبقات اجتماع مردم فکر می کنم، بزرگترین بغض دنیا برای روزها میاد سراغم. 

خدایا مددی...

پاسخ:
از قلب مهربون شما خبر دارم نسرین بانو

بعد از خوندن این پستت فکر کردم چقدر صبوری!!!

اما دلم می خواد بگی جواب رییس واحد رو در حد توضیح دادی... شایدم توضیح دادی اما بیفایده بوده. مثل هر واکنشی که اگر به تمام موارد دیگه داده بودی.

دعا کنم صبرت زیادتر بشه یا اینکه بگم اینقدر تو خودت نریز، کار سالمی نیست؟

بالاخره منهم باید یه چیزی به تو بگم! (لبخند)

پاسخ:
توضیح بی فایده بوده. زیادم منتظر توضیح نمی‌مونن معمولن :))

دعا کن صبرم زیاد شه!

موارد زیادی برا عصبانیت توی هر روز میشه اشاره کرد و به این موارد اضافه کرد فقط نمیدونم چون ما اینجا زندگی میکنیم وضع اینه یا هرجای دنیا که باشی وضع همینه

 

پاسخ:
ّبخش قابل توجهیش جغرافیاست.
۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۳۵ مترسک ‌‌‌‌‌

فکر کن صبح بیدار شدم، دیدم یه سوسک به قاعده یک گنجشک زیر پام داره برک‌دنس میره، بعد که کشتمش دیدم ماده بوده و شکمش پر از تخمه و برای این‌که تخماش بعداً بساط نشن با اون حالِ صبحونه نخورده و خوابالو، تازه رفتم مقتول و بچه‌هاش رو ریختم تو سطل آشغال توی کوچه، بعدشم کف خونه رو تی کشیدم و ضدعفونی کردم و بعدشم همه جا رو حشره‌کش زدم و بعد از همهٔ این قصه‌ها اصلاً نفهمیدم صبحونه چی خوردم و چه جوری خوردم، بعدشم که دراومدم برم سر کار دیدم وسط این بی‌پولی و داستانا، چراغ چک ماشین روشن شده و گاز کولر ماشین هم مرخصه و خنکا نمیده، آخرشم که رسیدم سر کار دیدم همکار باهوش شیفت قبلی یه خرابکاری بار آورده و درست کردنش و عذرخواهی و حرف شنیدن از مشتریش هم افتاد گردن من!

همهٔ اینا رو گفتم که بگم با تک تک اجزای وجودم، می‌فهممت!

پاسخ:
چه شروع نچسب و چه ادامه‌‌ای :(
برای بقیه‌ی روزت آرامش و بستنی زعفرانی آرزو می‌کنم :)

راستش ترجیح میدم دعا کنم از ایران بزنید بیرون و بیاین پیش خودم چون امیدی برای بهبودی این اوضاع تا صد سال دیگه نمی بینم.

پاسخ:
قول میدم بلند آمین بگم :))

وای خدا عجیب با این کرونای لعنتی دلم میگیره ! زندگیامون تهش شده بعد از کرونا اصلا معلومم نیست کی تا بعد از کرونا هست و کی نیست ...

پاسخ:
انقد که واسه بعد از کرونا برنامه ریختیم بچگیا واسه تابستون نریخته بودیم!!

دقیقـــــــااااا!

منم آمـــــــــــــیـــــــــــن گفتم به دعای نسرین خانوم...:)

پاسخ:
[چشمش قلبی می‌شود]
ولی واقعن نمی‌تونم دل بکنم از اینجا :(((

منم سر یه قضایای بد عصبی م ولی بدی من اینه بعد سه یا چهار ماه تحمل کردن یهو اتش فشان میشم

با کار دولتی نمی تونم کنار بیام ولی اصرار و منطق همه اینه که حتما یه کار دولتی دست و پا کن این فکر در کنار همه دغدغه های این روزام  کلافه م کرده نمی تونم بپذیرم بشینم یه جا و امر و نهی بشنوم چه کنم پیگیر کار دولتی شم یا نه برنامه زندگی خودم که اتفاقا برنامه پر و پیمونی هست ادامه بدم

می خوام برم پیش روان شناس بگم من بعد از 4 ماه تحمل صبوری و خنده یهو منفجر میشم ...........

پاسخ:
همه میگن کار دولتی چون می‌ترسن از محدوده‌ی امنشون خارج بشن! تو راه خودت رو برو و وارد این دور باطل نشو!
و راهی برای ابراز خشمت پیدا کن. بذار بروز پیدا کنه ولی کنترل شده. برای آرامشت بهتره. :)

1. یه ذره دلت رو بزار پیش ما که اصلا ماشین ریش تراش نداریم باز شما یه خرابش رو داری !!! ^__^ 

2. کنتور برق عمومی رو بگو بیان بزارن پشت در خونه شما برو بزن آفش کن اونجوری موتور آب هم خاموش میشه یه دو بار بره دستشویی آب نداشته باشه می فهمه آدم برق رو پشتش باید خاموش کنه !!

3.آعوووو چه خبره پراید رو 45 روزه تحویل میدن که اونم با آپشن زه بغل 

4.این جور چیزها رو باید حضوری بری ببافیشون برگردی

5. این جور رئیس ها رو هم یکی رو یکی پشت باید ببافی (پرستو تو اداره تون ندارین یه ذره ازش آتو بگیری )

6. عنبرالنسا هر 8 ساعت یک پُک :)))

7. برو یه چند تا وکیل مهاجرتی ببین بری خارج شیشه بشوری می ارزه به زندگی لاکچری اینجا ( چی سگ زندگی هست آخه )  <-- با لهجه زیبای گیلکی بخون   ^_^

 

پاسخ:
2 - اتفاقن دیشب که روشن مونده بود داشتیم می‌گفتیم خوبه یه کلیدشو بکشن در خونه‌ی ما :))
3 - گرفتار شدیم به خدا :((
5 - نه کفترم پیدا نمیشه :))
7 - آره والا...
۱۳ شهریور ۹۹ ، ۱۳:۴۰ الناز نوبخت

بعضی روزا همین جوری هی ادم بد بیاری میاره پشت سر هم

پاسخ:
و انگار ته نداره این بدبیاری!
۱۳ شهریور ۹۹ ، ۱۳:۵۹ سامان رضوانی

به اصطلاح میگن یه روزایی روز تو نیست جریان همینه

پاسخ:
آره همینه

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">