احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

از اینجا ---->> http://hanihastam.blog.ir/ <<----

احتمال اینکه خودم باشم

یادداشت های روزانه از کتاب، فیلم، عکس و ... روزمرگی

احتمال اینکه خودم باشم

روزنوشت های یک عدد آدمِ علاقه مند به کتاب، فیلم، موسیقی، دریا و دیگر چیزهای خوب!
شاید کمی تا قسمتی شاعر
و اینکه "نوشته های وبلاگ صرفن از تجربه های شخصی من نیستن و ممکنه فقط قصه باشن."

http://goo.gl/yhqVFL

t.me/falshemood

پیام‌های کوتاه
  • ۱۳ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۵
    413
آخرین مطالب
حرف‌های شما
  • ۲۱ آبان ۰۲، ۱۱:۳۰ - بانوچـه ⠀
    :(

کتابناک

جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۴۹ ق.ظ
بیش از 30 کتاب نخونده! 
باید یه کتاب انتخاب می‌کردم تا با دوست عزیزی، همزمان بخونیمش و این باعث شد برم سر وقت کتابخونه‌ی کوچکم و ببینم چقدر کتاب نخونده دارم! بیش از سی کتاب توی دو سه فیلد مختلف! البته کتابای تخصصی رشته‌م رو حساب نکردم و گرنه آمار بیشتر میشد! و این یعنی تا آخر 96 باید ماهانه دست کم دو تا کتاب بخونم تا نخونده‌هام تموم بشن. و وقتی نمایشگاه کتاب هم در پیش باشه یعنی ممکنه این  آما بالاتر بره! البته تا الان تصمیم ندارم برم نمایشگاه ولی خب قطعی نیست نرفتنم!! و وقتی نیمچه نگاهی به کنکور ارشد داشته باشی کار یه کم سخت‌ میشه!!
به همین بهونه گفتم یه پست کتابناک بنویسم و کتابا رو معرفی کنم. نه که خیلی کتاب‌شناس باشم و در حد کتاب معرفی کردن و اینا. فقط یک سری کتابا هستن که دیگه ثابت شده‌ن و سخت نیست تشخیص اینکه خوبن و می‌تونی با خیال راحت معرفی‌شون کنی.
اول از همه برم سراغ بوکفسکی که عشق است و جان. «عامه پسند» رو قبلن ازش خوندم و حالا ازش «هالیوود» و «ساندویچ ژامبون »رو دارم. «آدم‌کش‌ها» رو هم ازش خوندم که ترجمه‌ی افتضاحی به نظر میومد که حتا اسم مترجمش یادم نیست. کتاب شعر «سوختن در آب، غرق شدن در آتش»ش هم پیشنهاد میشه.
عباس معروفی که «تمامن مخصوص» ، «پیکر فرهاد» و «سال بلوا» رو ازش دارم و تا حالا هیچی ازش نخوندم.
شهریار مندنی‌پور که «شرق بنفشه» و «ماه نیمروز»ش دیوونه‌م کرد و بی صبرانه منتظر خوندن «آبی ماورا بحار»ش هستم.
اوریانا فالاچی که «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» رو خوندم ازش و احتمالن خیلیا خوندینش و حالا «یک مرد»، «مصاحبه با تاریخ» و «جنس ضعیف» رو ازش دارم.
جرج اورول رو معمولن همه با «قلعه‌ی حیوانات» می‌شناسن و خب منم برای نخستین بار این کتاب رو ازش انتخاب کردم و خوندم. و «1984» و «بی خانمان‌های پاریس و لندن» توی قفسه جا خوش کردن.
از موراکامی تا حالا هیچی نخوندم و نخستین کتابش «چاقوی شکاری» خواهد بود.
یکی دیگه از افسوس‌های زندگیم هم نخوندن محمود دولت‌آبادی هست که باید با خوندن «بنی آدم» از بین بره!
«فیلمنامه‌ فروید» از سارتر رو به این لیست اضافه کنید. اگه «تهوع» و «دیوار» و خونده باشید بدون شک وسوسه میشید بازم از سارتر بخونید!
«صد سال تنهایی» مارکز که هدیه‌ی یه دوست بود. از مارکز فقط «خاطره‌ی دلبرکان غمگین من» رو خوندم که اونم انقد ازش می‌گذره که باید از نو بخونمش.
«خرده خاطرات کودکی» و خصوصن «در ستایش مرگ» ژوزه ساراماگو باعث میشه بازم سراغ این نویسنده برید! و امیدوارم «تاریخ محاصره‌ی لیسبون» و «خانواده‌ی خوشبخت» هم همونقد بهم حال بدن.
«من ببر نیستم» و «سنگ و سایه» نخستین کتابایی هستن که از محمدرضا صفدری خواهم خوند.
«دنیای سوفی» گوردر و «دموکراسی یا دموقراضه» مهدی شجاعی رو هم به این لیست اضافه کنید.
در کنار این نخونده‌ها باید یک سری کتاب‌ها که زمان جهالت (!!) خوندم‌شون رو هم از نو بخونم. مثل ابوتراب خسروی، سلینجر، بوبن و بضعی از کتابای مستور. و اینا فقط بخش ادبیات بود! به این لیست می‌تونید «سیطره‌‌ی جنس» محبوبه پاک‌نیا، «گیتی از هیچ» لارنس کرواس، «جهان‌های موازی» میچیو کاکو، «تاریخچه‌ی کوتاهتر زمان» و «طرح بزرگ هاوکینگ» و ... رو اضافه کنید!
اینم پکیج پیشنهادی من برای نمایشگاه کتاب اصلن!

کتاب

عکس؛ بخشی از خوشبختی‌های من
#جایی نوشته بود : روز خوب، روزیه که بتونی تمام روز با پیژامه باشی! روز خوبی داشته باشید!
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۵
هانی هستم

یادداشت‌های شما (۲۰)

باید پا شم بیام دزدی. خرمگس هم دیدم ، چقد خوب بود این کتاب ، از کتابخونه دانشگاه گرفته بودمش یادش بخیر 
سفرنامه های ضابطیان جاش تو قفسه ت خالیه ، اونا رو نمیشه نخونده ول کرد 
پاسخ:
بیا بیا =))

خرمگس عااااالیه!

ضابطیان رو هم خواهم خرید. فعلن کانال تلگرامش رو می‌خونم :دی
اکثر کتابای این لیستو خوندم ولی تا حالا از شهریار مدنی پور چیزی نخوندم. با این تعریفایی که دادین، حتما باید ازش بخونم.
درمورد عباس معروفی توصیه میکنم با سال بلوا شروع کنید، بعد تماما مخصوص و بعدش هم پیکر فرهاد. پیکر فرهاد به نوعی ادامه ی بوف کور صادق هدایت محسوب میشه و پیچیدگی های خاص خودش رو داره. سمفونی مردگان عباس معروفی رو هم اصلا از دست ندید.عالیه.
1984 هم ازون کتاباییه که فکر کنم توی این لیستی که آوردین در صدر همشون باشه. 
مرسی بابت پست و معرفی های خوبتون :-)
پاسخ:
اصلن آدم اسم وبلاگ شما رو می‌بینه خجالت می‌کشه از معرفی کتاب!
مندنی‌پور به نظر من خیلی نابه. چه توی شرق بنفشه که از عشق میگه و چه وقتی از مرگ میگه. به قول استاد ادبیاتمون کمتر کسی هست که مثل مندنی‌پور واژه رو بشناسه.
چشم! با سال بلوا شروع می‌کنیم. و البته باید پیش از خوندن پیکر فرهاد، بوف کور رو از نو بخونم. چون از خوندنش خیلی وقت می‌گذره...

مرسی از حضور و راهنمایی شما :) 
تو مسلمون نیستی کریم!!!
من بیچاره باید شندرغاز شندرغاز جمع کنم و برم کتاب بخرم بعد شما این همه کتاب زبون بسته رو نخونده گذاشتی اونجا??
+نمایشگاه کتاب واسه ما غیرتهرانی ها فقط یه افسوسه...از طرف من برید و یه نگاهی بندازین به کتاباش که دلم من وا بشه:))
پاسخ:
اینا هم یهو خریده نشده‌ها!! شندرغاز شندرغاز بوده :دی

+منم تهرانی نیستم البته و نمایشگاه یه بهونه‌س برام برای سفر بیشتر.
 و البته نمایشگاه کتاب اصلن آش دهن‌سوزی نیست. فقط یه سونامی خرید کتابه که نهایتن ضررش رو کتابفروشا می‌کنن و منجر به تعطیلی کتابفروشی میشه. پارسال هم که برگزاری افتضاح بود و من فقط دو سه تا کتاب خریدم. کلن توصیه نمیشه!!

شبکه اجتماعی ضاله ی تلگرام لعنت الله علیه را از رو زمین وردار خدا که مردم برن کتاباشو بخونن نه تلگشو :دی
پاسخ:
:))))))
استادای ما هم میگفتن نمایشگاه کتاب یه جای به دردنخوره که یه مشت کتاب بنجل نیارن میفروشن البته اونا نقدشون به کتابای رشته مون بود تو نمایشگاه که آپدیت نبودن. 
منم مثلا یه نیم نگاهی به کنکور ارشد دارم ولی مگه وقت میشه اخه :دی
پاسخ:
استاداتون راست میگن! کلن نمایشگاه جیزه!

وقت... حوصله... انگیزه...!! 
ما که نمایشگاه نمیریم، شما این کتاب هارو بذار تو جعبه پست کن برای ما:دی
پاسخ:
باشه! خودم میارم اصلن! پست خرابشون میکنه!
چه پست پرباری بود، ممنونم از این اشتراک
پاسخ:
خواهش میکنم بانوی هم استانی :)
اوهاع!
+من فقط تنها دلداریم تابستونه!

پاسخ:
تابستون خیلی خوبه! البته برای اونایی که سر کار نیستن و می تونن به چشم سه ماااااااه تعطیلی بهش نگاه کنن
اقا لازم شد لازم لازم شد یکبار چوب بلوط نوش جان کنی هانی خان این همه کتاب نخونده ؟
سی تا ؟ رفتم کتابخونم کتابای نخونده ام رو بشمارم همش سه تا بود که یکی رو نصفه خوندم  باهاش ارتباط برقرار نکردم
سلاخ خانه و سال بلوا رو خوندم عالی بودن معروفی یه کتاب داره بنام فریدون سه پسر داشت تو ایران چاپ نشده من پی دی افش رو خوندم خیلی خوب بود از فالاچی مصاحبه با تاریخ رو اول بخون
یکم از اون خوشبختی هات بهم قرض بده
این روزا بخاطر فرار از درد افتادم به جون کتابام وهمینطور که پیش برم مجبورم کتابایی که سه چاربار خوندم رو دوباره بخونم :))
کتابایی که وبلاگم نوشتم هم خوبن  بعدا که اون سی تا رو خوندی از کالوینو همون سه گانه که معرفی کردم شروع کن تا به وونه گات برسی اصلا کسی که کالوینو نخونه به نظرم هیچ کتابی نخونده :))
پاسخ:
شما اون چوب بلوطو بذار کنار یه دقیقه منطقی با هم حرف بزنیم :| چقد تهدید؟ چقد ارعاب؟ 
خب اینکه تعداشون زیاده سخت تر میشه کار! البته به مرور دارم می خونمشون. ولی بدون نظم! مثلن "بهترین شکل ممکن" مستور رو اسفند خریدم و خوندم ولی کتاب نخونده از دو سه سال پیش دارم مثلن!
آره فریدون سه پسر داشت ممنوعه...

چه قابل داره؟
به سراغ کالوینو هم خواهم رفت. مرسی از معرفیش
خدا راضیه یا بنده خدا من هیچ کتابی برا خوندن نداشته باشم اونوقت  دست زیر چونه بشینم به اون سی کتاب فکر کنم  و فکر کنم تو این کتابخونه که بخشیش تو عکسه ممکنه چه کتابایی باشه ؟ :)))  کار من از حسرت گذشته بچه الان خیلی تابلو که حسودیم شد :)))
پاسخ:
آخ آخ من پشیمانم. منو شطرنجی کنید 
این صحیحه که آدم دل مومن دیگه ای رو بسوزونه؟

هیچ وقت از معروفی خوشم نیومد.
دولت آبادی بهترین کتابش جای خالی سلوچه. من که کیف کردم.
این مندنی پور تون هم دیوونه س :/  
من همه ی قصه ی ماه نهال اینجوری بودم :/  چرراااا؟؟؟
پاسخ:
اگر به قصد ترغیب آن مومن به انجام کار نیک و حسنه ای باشد بلی و واجب می باشد!
جای خالی سلوچ را هم خواهم خواند. 

واای از ماه نهال... وای وای! 
همیشه پیشنهادات خوبی در خصوص کتاب داری. حتما سعی می کنم چندتا از این کتاب ها رو تهیه کنم.
ممنون.
راستی؛ برای دلت حال خوبی رو آرزو می کنم.
پاسخ:
خواهش دوست عزیزم

ممنونم :)
۲۵ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۲۱ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
خوندن کتاب خیلی وقت ها حالم رو خوب میکنه یا لااقل از حال بد دورم میکنه!

در جواب پست قبلیتون، همین کتاب خوندن رو پیشنهاد میکنم!
پاسخ:
:)
این که تهدید نیست چوب معلمه همون که گله هر کی نخوره خله :))   شطرنجیش نکنید از فکر کردن بهش و حسودی کردن بهش هم لذت میبرم یه لیست بنویس و بر اساس اون بخون کاری که دوستم میکنه اینجوری منظم و مرتب همش خونده میشه چوبمو غلاف کردم و دیگه باهاش کسی رو هدایت نمیکنم خیالت راحت قیافتم اونجور کج و کوله نکن:)) 
پاسخ:
:))

مطمئن باشم غلاف کردی؟ :دی

آره باید یه برنامه برای خودم بریزم. برای خوندن کتابا و کارای دیگه نیز
به به آقا چه کتاباییییییییی ^_^
یک مرد خیلی قشنگه . ینی کلا من از نثر نوشته های فالاچی زیاد خوشم نمیاد اما حس مثبت نگریش واقعا حال آدمو خوب میکنه 
روسپیان سودا زده هم اگه اورجینالش رو دارین بخونین اینا یه دهمشم نیست

بعد پیشنهاد میکنم کتابای داستایفسکی و جان اشتاین بک مهربون رو هم بخونین

پاسخ:
روسپیان سودا زده همون اوایل که اومده بود خوندم و خب اورجینالش رو ندارم...

از داستایوفسکی «شب های روشن» و از اشتاین بک «موش ها و آدم ها» رو خوندم.
 بله مطمعن باش  ازش استفاده نمیکنم همیشه کمرنگ ترین جوهرها بیشتر از قویترین حافظه ها جواب میده بنویس بذار جلو چشمت که  ببینی اینجوری خودتو مجبور میکنی به خوندن  جای منم خالی کن از بوکفسکی جانت و جانم یه داستان کوتاه خوندم وبلاگم دو سه خطی در موردش نوشتم اینم به لیستت اضافه کن 
پاسخ:
خب خیالم راحت شد!

مرسی از حرفات :)
سلام
 چه کتابناک خوبی!
باور می کنید مدت ها بود که با اومدن به وبلاگتون یاد شرق بنفشه می افتادم و اینکه باید بخونمش؟ چون قبلا هم ازش گفته بودید.. اصلا چه معنی میده آدم شیرازی باشه و از مندنی پور نخونده باشه! 
الان هوس کردم برم و یه لیست از نخونده هام درست کنم! و در کنارش چنتا از لیست شما رو به اونهایی که باید بخونم اضافه کنم!
پاسخ:
سلام بهسا
وای گفتی! واقعن چه معنی میده توی کوچه‌های شیراز قدم بزنی، یا بشینی جلو کتابخونه‌ی حافظیه و شرق بنفشه نخونده باشی؟ تمام مدت خاطرات شیرازم جلو چشمم بود وقتی می‌خوندمش...!
خوشحالم که لیست به دردت خورده :)
وای کتابخونه حافظیه!
می دونی خیلی ها نمی دونن اونجا کتابخونه داره؟
من خاطرات جالبی ازش دارم

پاسخ:
خاطراتتونو برای ما هم تعریف کنید خب!

ما اونجا جلسات شعر داشتیم... یادش بخیر..........
لطفاً درباره ی ارشد خوندن خیلی فکر کنید و اولویت بندی کنید.بدون انگیزه و حوصله که اصلا سراغش نرید.من هم وقت داشتم هم انگیزه هم حوصله هم علاقه ی زیاد.الان دوست دارم فرار کنم پشت سرمم نگاه نکنم.تازه هنوز پایان نامه رو هم شروع نکردم.علوم پزشکی پوست آدمو میکنه! 
پاسخ:
علوم پزشکی دیوانه‌کننده است! فعلن تصمیم ندارم واردش بشم! احتمالن رشته‌ی غیر مرتبط بخونم!
آخ که من چند وقته دنبال ۱۹۸۴ میگردم :|
خوشبختی هاتونو قرض هم میدین ؟ :'(
پاسخ:
آدرس بدین بفرستم :))

شما هم چیزی بگویید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">